Gå til innhold

Er dette riktig av henne å gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som jobber i barnevernet.

Var på besøk hos henne,og hun begynte å snakke om rykter hun hadde hørt om leieboeren vår,og hennes eks.

Eksen hennes misbruker piller,han mixer feks Paralgin Forte og Vival,og ikke bare en av hver heller.

I tillegg går han på lykkepiller,og drikker alkohol innimellom.

Disse har et barn sammen,som ser ut til å lide av dette.Barnet er usikker,og gråter lett.Tør ikke å gråte hos far,så det er nok noe av grunnen til at det gråter så lett ellers.

Jeg fortalte noe av det jeg vet om han,og nå vil hun rapportere det til den aktuelle kommunen.

Hun mente at den enkleste måten er å tipse politiet,sånn at de tar han for kjøring i påvirket tilstand,og da går videre derfra.

Denne mannen er snart ferdig utdannet innen et omsorgsyrke,og bør ikke jobbe med det,siden han også er psykisk ustabil.

Jeg er livredd for at dette skal slå tilbake på meg,at de på en eller annen måte finner ut at det kommer herfra.

Kan politiet tvinge meg til å vitne i en eventuell rettsak mot ham?

Hjelp!

Håper på forståelse for at jeg nå ønsker å være anonym.

Kan noen legge ut på skravle også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ble vel tipset "anonymt" eller? Dvs hun ikke nevnte navnet ditt?

Skrevet

Hun har ikke gjort det enda.

Men hun sa at de og politiet hadde en gjensidig avtale om å tipse hverandre,så hun kommer til å gjøre det snart.

En promille/pilletest er jeg ikke redd for,for det er jo tilfeldig hvem politiet stopper.

Men det jeg er redd for,er hvis det blir rettsak ang samvær/omsorgsevne mht barnet.Vil jeg da kunne bli stevnet for retten?

Da må jeg si alt jeg vet,og leieboeren har fortalt meg mye.

Skrevet

Jeg spør, var det riktig av deg å gjøre? Har du bevis? Er du mye sammen med denne mannen når han har barnet? Eller er du bare en ryktespreder som alle andre??? Værste jeg vet når mennesker forteller ting de kun har hørt og kombinerer det med små observasjoner..

Skrevet

Og ja,jeg er redd for hva denne forskrudde fyren kan komme til å gjøre mot meg og mine hvis han får vite at noe kommer fra meg.

Tenker også selvfølgelig på barnets beste her,men er direkte redd ham,for jeg vet bla at han har våpen,og er til tider veldig ustabil.

Spesielt ustabil er han de gangene han ikke har fått påfyll av piller hos legen.

Skrevet

Jeg har førstehåndsinformasjon fra eksen hans,som er leieboer hos oss.

Dette er ikke rykter,men sannhet.

Hvis ikke lyver leieboeren så det renner av henne,noe som vil skade henne mye,siden hun har fortalt ting som kun hun vet fra han.

Og det hun har fortalt,er ikke domestic things,men ganske ille mye av det.

Og husk at det var bv-dama som fortalte meg hva hun hadde hørt først,og ikke omvendt.

Skrevet

førstehådsinfo vil jeg ikke kalle det... Jeg ville kalle det EN side av saken. Det er mange gale kjerringer der ute som bare vil gjøre eksen vondt.. kanskje han gjør noe galt, men hvem gjør ikke det, finnes det ingen mulighet for at hun lyver?

Og du, er det kun du som har fått "hemmelig" info rett fra ho, og plapret, så er det ho du bør være redd for. Ho får jo svi når eksen finner ut at ho har plapret videre... snilt av deg..

Skrevet

Hun er IKKE hevngjerrig mht eksen sin! De har et greit samarbeid.

Og bevis,det får de vel når de får se hvor mye tabletter han har fått av legen sin?

Denne legen er viden kjent for å være løssluppen med å skrive ut sterke,vanedannende piller.

Kan fortelle at han får 100 PF og 30 Vival hver 14.dag. Og er ikke DET å misbruke?

Han kjører bil som det passer seg,både med og uten barnet,og hva hvis de blir innblandet i en ulykke?

Er det ikke da best at denne mannen blir fratatt førerkortet før det skjer. Bør han ikke avvennes før han begynner å jobbe med folk?

Skrevet

eg må si eg lurer veldig på hvordan denne barneverndama kan sitte og "sladre" med deg for så å bruke informasjonen i jobben sin ..

skamme seg !!

man skal være veldig forsiktig med hva man sier uten at man vet ting 100% sikkert...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...