Gå til innhold

Lojalitet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ligger mannens lojalitet? Føler dere at mannen er 100 % lojal mot dere? I et godt forhold mener jeg lojaliteten alltid skal ligge hos den man er sammen med, uansett. Føler dere at dere har den lojaliteten alle fortjener i et forhold, eller er mannen ofte lojal mot biomor eller svigermor etc?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ingen mann, men hadde jeg hatt det ville jeg ønsket at hans lojalitet skulle ligge hos barna først og fremst, ikke biomor eller stemor eller andre steder.

Skrevet

Lojaliteten hans ligger hos meg. Vi diskuterer alt mulig og det kan hende at han er enig med biomor eller svigermor når jeg er uenig, men jeg har alltid lojaliteten hans. Men vi er flink til å ta diskusjonene på enerom uten foreldre eller barn til stede.

Skrevet

Som da på morsdagen når han ikke laget frokost til meg, og ikke gjorde noe stas på meg før ungene skulle til mora å feire morsdag der. Hele dagen gikk med til å vente på at hun skulle ringe å si de kunne komme, og aldri på forhånd fikk vi beskjed om hvor lenge de skulle bli heller.

Jeg hadde i dagesvis spurt om når de skulle og hvor lenge de skulle, uten å få svar. Så da var det umulig å planlegge noe med vårt barn.

Det var nå ikke en fin morsdag for MEG han var opptatt av, det er nå helt sikkert. På toppen fikk han barnet til å levere meg et kort det sto mamma på, fordi om jeg heter mor. Jeg er skuffa enda.

Skrevet

til siste anonym: det var skikkelig råttent, hadde blitt forbanna!

Lojalitet synes jeg er forskjellige ting. Kommer an på hva slags rolle personen har. Lojalitet til partneren, jobben, lojalitet til barnet, svigermor og lojalitet til bestevennen er totalt forskjellige ting synes jeg.

Enig i at man i de fleste tilfeller skal prioritere barna, men det finnes også unntak. Har stemor og bf fått første felles barn og fødslen var tøff, synes jeg at far kan ordne barnevakt eller bytte helg akkurat etter fødselen. Eller hvis stemor er veldig syk og trenger hjelp synes jeg faktisk at far kan prioritere å stille opp for henne.

Hvis bestevennen fyller rundt tall, synes jeg faktisk at man kan prioritere å komme på den festen. Det er tross alt 10 år til neste gang.

-Live-

Skrevet

HI her. Jeg mener selvfølgelig lojalitet i parforholdet, lojalitet overfor partneren. Lojalitet overfor barn er noe annet. Men jeg mener lojalitet overfor partnere skal gå foran lojalitet til biomor og evt svigermor. Synes det er så ofte her inne at mennene er mer lojal andre steder enn der han bør være lojal..

Skrevet

Har hatt en diskusjon med min mann på dette, egentlig er vi enige.

Barna har alltid høyest prioritet, deretter kommer partneren. Alle andre kommer etter det.

Skrevet

Lurer på hvordan det foregår i praksis, at barna alltid har høyeste prioritet?

Hva skjer når det blir konflikt mellom hva som er det beste for to barn. Er det da alltid ditt barn som har høyeste prioritet, eller er det alltid hans barn som skal gå først, eller er det fellesbarnet som vinner?

Dessuten er det jo helt meningsløst å dra barna inn i dette spørsmålet, skulle det forventes av meg at jeg var direkte ulojal mot barnet mitt fortjener nå ikke han min lojalitet, og skulle jeg forvente at han skulle opptrå uskikkelig ovenfor barnet sitt har jeg da ingen grunn til å forvente noe som helst lojalitet fra hans side.

En må da finne løsninger som passer familien som helhet, en kan da ikke se på barna isolert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...