Gjest Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 Her kaster vi skoene etter Kevin. Ulrik skal få nye..Er jo ikke anbefalt å arve sko
Anne-B. Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 Bare de første skoene som ikke har blitt gått noe særlig med.
Dronningen! Skrevet 1. mars 2008 #3 Skrevet 1. mars 2008 Hvorfor spør du om du har svaret allerede? Litt actionsjuk på morrakvasten kanskje:o)
Herlige barn har jeg fått Skrevet 1. mars 2008 #4 Skrevet 1. mars 2008 Kommer helt ant på, er det pensko som blir brukt en sjelden gang så kaster jeg dem ikke. Dessuten så kan man jo fint gi til fretex evnt andre steder pent brukt sko, er ikke alle som har råd og kjøpe seg et par sko engang!
Regnbuens barn™ . Skrevet 1. mars 2008 #5 Skrevet 1. mars 2008 Nei,. vi arver ikke, med unntak om det er sko som kun er brukt fp ganger, men siden vi har to ulike kjønn blir vel neppe det aktuelt. Men kaster gjør jeg heller ikke.. tar vare på de fineste som minner, resten gis bort til fretex, eller andre som trenger..
smaskeli fødte 20 jan 2007 Skrevet 1. mars 2008 #6 Skrevet 1. mars 2008 Sko skal ikke arves, alle barn har forskjellige føtter..... ;o) Mine har ikke arvet...
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #7 Skrevet 1. mars 2008 Nei, unner dem ikke vonde rygger, så de går i bosset. Unntaket er støvler og sandaler/slipperser, de former seg ikke etter foten og pensko siden de brukes så lite.
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #8 Skrevet 1. mars 2008 Har jeg svaret allerede? Jeg vet da ikke hva dere gjør?
Fire småtroll Skrevet 1. mars 2008 #9 Skrevet 1. mars 2008 Utgåtte joggesko kastes ja, men pensko som er brukt en 17.mai og bursdag arves.... De skoa som er midt immellom, brukt litt, med ikke helt utbrukt leverer jeg til innsamlinger som går til fattigere land.
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 1. mars 2008 #10 Skrevet 1. mars 2008 Som du sier så er det ikke anbefalt å arve sko nei. Men om de ikke er slitt på noen måte kan det gå bra. Det er vel helst fordi vi mennesker har forskjellig beiinstilling og sliter da skoene på forskjellige måter. Om da Ulrik får Kevin sine sko blir det helt feil om de har ulik benstilling:-)
yasmina Skrevet 1. mars 2008 #11 Skrevet 1. mars 2008 Nei, arver ikke sko, men finsko og vintersko arves ( Vi er i Norge ca 2 uker hver vinter )
Dronningen! Skrevet 1. mars 2008 #12 Skrevet 1. mars 2008 "Lar dere søsken arve skoene etter hverandre?" = spørsmål "Er jo ikke anbefalt å arve sko" = svaret!!
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #13 Skrevet 1. mars 2008 også? er da sikkert ikke alle som gjør det bare fordi det er anbefalt..man skal henge seg oppi alt..tror heller du er ute etter litt action på morrakvisten jeg. men det er du jo alltid
Dronningen! Skrevet 1. mars 2008 #14 Skrevet 1. mars 2008 Vet ikke hvem som henger seg opp i alt jeg:o) Om du tenker litt grundig igjennom all action som har vært her inne så er det nok ikke jeg som har en fremtredende posisjon, men det er kanskje lettere å se andres nick enn sitt eget?? Søt du, fortsett med det!
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 1. mars 2008 #15 Skrevet 1. mars 2008 Nei, her kommer ikke minsta til å arve etter storesøster. Unntaket er skisko og pensko:-) Fint lite brukt..
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #16 Skrevet 1. mars 2008 Ja, de arver det meste. De pengene vi sparer på arving av blant annet sko, sendes til innkjøp av barneutstyr til et barnehjem på Madagaskar.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 1. mars 2008 #17 Skrevet 1. mars 2008 Gummistøvler og cherox kan arves for de former seg ikke etter foten. mini på 1 år har aret et par vinterstøvler for å ha nå i vinter. Så ikke helt vitsen med å å kjøpe nye støvler for noen vinteruker.... Men alt annet kjøpes nytt. Joggesko og sånn er for slitt til å kunne arves uansett.... pensko og sånn som de andre over her også sier år også videre til lillebror. Former seg ikke etter foten av å bli brukt noen ganger i året
Duracella Skrevet 1. mars 2008 #18 Skrevet 1. mars 2008 Vi arver gjerne gummistøvler og pensko, slikt som ikke blir så mye brukt uansestt. Gummistøvler er ikke så voldsomt bra for foten okkesom, og blir ikke brukt hele dagen i dagevis. Det samme med skisko, skal bare brukes en time eller to noen ganger i uka. Sandaler også forresten, for i sandalsesongen flyr barna her mest barføtt uansett. Men sandaler blir fort stygge da.
Sjefsmegga Skrevet 1. mars 2008 #19 Skrevet 1. mars 2008 Fin sko, skisko og skøyter som er kun brukt et par tre ganger og gummistøvler, også lite brukt. Kjøper nye innleggsåler til støvlene. Ellers kjøpes alt nytt her. Har et par ecco vintersko som 2 12åringe aldri rakk å bruke siden størrelsen ikke klaffa med sessongen...så de får minsta arve. Litt greit at alt det 2 1/2åringen har fått som har kræsja med sessong passer til minsta, (høst og vårbarn)...så det er jo GENIAL planlegging får en si
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #20 Skrevet 1. mars 2008 ja, det gjør je --sålenge skoene ikke er tydelige slitt...
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 1. mars 2008 #21 Skrevet 1. mars 2008 kaster alt bortsett fra støvler og ski-sko, og kanskje pen-sko hvis de er svært lite brukt, de blir jo ofte det... Skisko blir så sjelden brukt her og støvler lager de ikke avtrykk i på den samme måten som andre sko...
LegallyBlond Skrevet 1. mars 2008 #22 Skrevet 1. mars 2008 Nei, sko arves ikke her bortsett fra noen få par finsko som storebror nesten ikke har brukt.
heisand? Skrevet 1. mars 2008 #24 Skrevet 1. mars 2008 de tilpasser seg selve foten etterhvert. jeg gir nye sko
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #25 Skrevet 1. mars 2008 JA! Men bare de som ikke er brukt mer enn til fint/ikke er nedtråkket på noen som helst måte! Resten går til barn hvis eneste alternativ er å gå barbeint! Å kaste sko som funker kommer ikke på tale, så lenge det er fattige barn både i Norge og ellers i verden. Selvsagt kasseres de skoene som er utslitt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå