Mamma til 3 gullgutter Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 Skal på ultralyd på mandagen og er bekymret, hva om babyen ikke lever? Jeg vet det er helt idiotisk å tenke slik, men jeg skikkelig bekymret..... Er andregangsfødende og har ikke kjent liv ennå...
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 Jeg gruer meg også til UL.. .. Det er fordi jeg har hatt litt små blødninger som i følge gyn ikke kommer fra livmoren da.. Men likevel..er så redd for at det er noe galt med den lille.. Jeg kjenner godt med liv hver dag..For din del kan det jo være at morkaken ligger foran... Når har du termin?? Jeg har 30 juli.. Har kjent liv hver dag i flere uker nå.. Men jeg vet at morkaken ligger oppe..har sett det på tidlig UL..
Chezka Skrevet 1. mars 2008 #3 Skrevet 1. mars 2008 Jeg vet akkurat hvordan det føles å være bekymret før ultralyd!! Jeg var på ultralyd 13+3 (pga duotest), og jeg var HELT sikker på at det ikke var noe inni der. De siste dagene før ultralyden hadde jeg "psyket meg opp" til å ta imot beskjeden om at det var tomt i livmoren, at det var en MA eller noe sånt. Jeg følte meg ikke gravid og trodde seriøst at det var noe galt. At jeg nærmest hadde innbilt meg hele graviditeten :-) Jeg fortalte det til legen som tok ultralyden, og hun smålo litt og sa at det er SVÆRT sjelden noen kommer inn til ultralyd så sent i svangerskapet, og de finner enten dødt foster eller ingenting. Og på ultralydskjermen fikk vi se en livlig krabat som hoppet og spratt! Var faktisk helt uvirkelig, jeg hadde vært så sikker på at noe var galt. Er egentlig helt sprøtt at jeg ikke kjenner noe til babyen, sånn som den romesterer inni der :-) Jeg tror du kan ta det helt med ro, du skal se at ultralyden blir en fantastisk opplevelse! Lykke til!
Mamma til 3 gullgutter Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. mars 2008 Takk! Det var veldig betryggende å høre. Jeg er nok litt mer urolig enn ellers da jag hadde en spontanabort før jeg ble gravid nå. Hadde også blødninger dene gangen, men hadde en ultralyd i uke 6 og da slo hjertet. Du har nok helt rett, alt går nok helt fint:) Har foreløpig termin 2. august.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå