Gå til innhold

Andre som har hørt dette fra legen? Ang hoste...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da lillemann var syk for litt siden, og innlagt på sykehus,fikk han luftveisinfeksjon i tillegg... Såpass at vi måtte isoleres.

SKulle da heller hjem på perm, og jeg spurte om det gikk an å få hostesaft, siden han hosta så han spøy og da ikke hadde spist særlig på tre uker ( IV ernæring i en periode).

Svaret var: Nei. De skrev da ikke ut hostesaft til unger lengre. Men gi ham kaldt vann, det har samme effekt...

Stussa veldig jeg altså!!!

Andre som har hørt dette????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De skriver det fortsatt ut, men det har aldri vært påvist noen effekt av dem derfor er det endel som fraråder de, det inkluderer også efedrin som mange leger skriver ut i hytt og gevær. Eneste som kan ha noen effekt er Cosylan fordi den inneholder morfin, dvs den demper ikke hosten, men får en til å slappe bedre av og sove bedre. Og så har flytende Bricanyl vist dokumentert effekt, den bruker vi når guttene har voldsom hoste og den er bare helt fantastisk, virker umiddelbart.

Skrevet

Den er reseptbelagt da, så jeg må ofte informere legene pålegevakten om det jeg nettopp skrev til deg nå for å få den... ;-)

Skrevet

Ok.

Var så snodig bare.. Vi dro innom med ham på avd samme kveld for medisin, og da ga de ham en "kur" med sånn inhalatorgreie...

Skrevet

Godt mulig det var Bricanyl han fikk da, eller Pulmicort, men tror ikke det Pulmicort er mer forebyggende og til langtidsbruk. Vår eldste hadde asmatisk bronkitt som liten og da fikk vi de to i pulverform som vi måttegi selv med innhalator til ham. Var et mareritt, ungen fikk jo panikk hver gang han fikk masken over ansiktet... :-( Men det hjalp da, han ble helt frisk igjen etter noen måneder.

Skrevet

Det er jo ikke lenge siden det var flere artikler om at hostesaft, som du ikke får på resept, bare er tull. Kaldt vann fungerte like bra, og honning for sår hals.

Den på resept er ofte for sterk for barn.

Skrevet

Ja er ikke noe smart å bedøve hosterefleksen med Cosylan nei...

Og Efedrin fikk jeg til eldste engang, hun gikk våken i tre døgn etter to doser.. Helt spinnvill!!!!! Så det skal ikke i mine unger mer :P

Skrevet

Be om flytende Bricanyl da, det er kjempeeffektivtog har faktisk blitt dokumentert effektivt mothoste også. Si du har en venninne som har brukt den til sine barn og har god erfaring med dette om de begyner å gjøre seg vanskelig ;-)

Skrevet

Hehe.. Ok:) Skal huske det neste gang...

Skrevet

Var til legen med mini for han hostet så ille, legen ville heller ikke skrive ut hostesaft. Han sa at det var fordi hostesaften ville dempe hosterefleksen, noe som ikke var så bra for de små.For de hoster liksom for en grunn, noe vil opp, og når de ikke får hoste når de trenger det så kan det oppstå (merk: KAN) farlige situasjoner der barnet ikke får opp ting som blokkerer i halsen.

Så fikk og får om kaldt vann eller varm melk.

Skrevet

Fikk og "får"...ja det skulle selvfølgelig være RÅD.. Tror nok de fleste forstår det, men det er nok ikke alle;) hihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...