Gjest Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 Og for en koselig gammel mann :-) Endelig en som tok meg pà alvor! Han tok ròntgen av hendene mine, og kunne fastslà at jeg har revmatisme. Jeg har det ikke konstant, men det kommer og gàr. Jeg har gàtt i 10 àr med dette, uten à vite hva det er, og det fòles som en byrde som er kastet av meg! Har opplevd folk som ikke har tatt meg pà alvor, fordi jeg ikke ha visst hva smertene kommer av...Baade i jobbsammenheng, venner (kanskje) og paa skolen da vi hadde gym. Husker jeg ikke klarte alt som jeg ble satt til à gjòre, og gymlaereren trodde jeg var lat... Men nà slipper jeg endelig à forklare og unnskylde meg, jeg kan bare si at jeg har revmatisme, enkelt og greit! Traumatalog her i Spania, er nesten det samme som revmatalog, til opplysning. :-)
Daisy :) Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 Så greit å endelig få en diagnose. Ska du få behandling? Uansett masse lykke til videre. Ser vi er like gammle, 81 modeller, har du barn fra før? Jeg har en på 6år.
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #3 Skrevet 1. mars 2008 Tusen takk! Jeg vet ikke enda hvilken behandling jeg vil fà, men skal ta blodpròver pà mandag, og sà fàr jeg se fremover. Medisinering starter jeg med etter fòdselen tenker jeg. Ja, jeg er 26 àr og har ei datter som ble 8 nà i àr! Det fòles sà lenge siden, sà denne graviditeten er som fòrste gang nesten :-) Hvor langt har du kommet da? Jeg er 5 uker pà vei nà.
helhalhalo Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 det må jeg si, så fint du endelig har fått hjelp! Det må være deilig selv når det innebærer å få en kronisk diagnose. Du får ha god bedring og lykke til videre!
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 Tusen takk :-) Ja det er en stor lettelse à endelig fà en diagnose!
Daisy :) Skrevet 2. mars 2008 #6 Skrevet 2. mars 2008 Hei igjen.....Jeg er også i min 5 uke, 5+1 i dag. Ja blir jo som å være gravid for første gang, det blir en stor omstilling å få en tass i huset. Har du bodd i spania lenge? Jeg var der mye når jeg var tennåring, hadde en venninne som bodde der. Veldig fint
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #7 Skrevet 3. mars 2008 Jeg har bodd her i litt over 1 àr, og trives veldig godt! Spràket er vanskelig à laere seg da, men...Mannen min og hans familie er spanske, sà jeg fàr jo praktisert litt i allefall:-) Jeg bor i Valencia distriktet. Hvor brukte du à dra pà ferie?
Miss Misantrop Skrevet 3. mars 2008 #8 Skrevet 3. mars 2008 Saa flott at du har faatt en diagnose og saa trist at det tok saann tid. Mange syke barn som faar et mildt sagt anstrengt forhold til gymtimen, det er sikkert. Jeg var et av dem. Skulle onske jeg hadde nektet aa ha gym paa ungdomsskolen, men trodde jeg maatte fordi de voksene sa det. Du faar bli med paa det du orker sa de bare for aa bruke det mot meg senere at jeg ikke anstrengte meg nok. Det viste seg aa vaere en hjertefeil som naa er operert og helt fint. Ga o2 paa ned mot 50% Haaper du faar god hjelp videre. Lykke til med svangerskapet og ta vare paa deg selv.
Daisy :) Skrevet 3. mars 2008 #9 Skrevet 3. mars 2008 Jo i Malaga området, å deilig med sol å sommer. Jeg å har en spansktalende mann, ikke lett å følge med når familien prater fort, bla bla bla, skjønner jo litt, men rekker jo liksom ikke tenke meg om før de har skiftet tema Det er jo slik for han her i Norge, har jo lært seg språket, men er jo så mange ulike dialekter og ord. Er barnet deres to språkelig?
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #10 Skrevet 4. mars 2008 Ja, men hun prater faktisk bedre spansk enn norsk nà! Hun gàr pà spansk skole, ser spansk barne-tv, osv. Jeg snakker norsk til henne, men hun svarer pà spansk. Hun liker faktisk ikke à prate norsk, sà jeg blir litt oppràd egentlig... Hàper jo at hun etterhvert fàr stòrre interesse for norsken, men akkurat nà har vi brukt mye tid pà à laere henne spansk, da det har vaert nòdvendig for henne. Her vi bor prater de ogsaa valenciansk( valenciano), som er et annet spràk enn spansk ( castellano)!!! Ja det skal ikke vaere enkelt :-) Saa det gàr paa spansk, valenciansk, litt norsk, og engelsk pà skolen :-) Det er ikke rart det gàr i surr for henne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå