Gå til innhold

babyen ligger feil 2 uker før termin


trinemor

Anbefalte innlegg

var på kontroll hos jordmor i går er i uke 39. håpte at alt skulle være ok å at hun kunne prøve å sette gang på tingene . men da hun skulle måle å kjenne på magen så viser det seg at babyen der inne ikke har tenkt seg ut for han ha nå lagt seg på tvers i magen min!!

 

Altså med hode ned til høyre for bekkenet mitt men holder seg på nedre del av magen som visstnok var positivt.

er det mulig, å så nå med to uker til termin.

 

ble ganske bekymret men hun prøvde å snu litt på han å få ham til å legge seg ned med hodet men han snudde seg kjapt tilbake igjen, tydelig at han ikke har plane rom å legge seg riktig. Så nå skal jeg gå en uke til før ny kontroll å har han ikke flyttet seg så blir nok jeg sendt inn til føden og mulig ks.

 

det verste er jo hvis vannet skal finne på å gå nå , da må jeg legge meg rett ned å ringe ambulansen. vannet vil jo da fosse ut så lenge jeg ikke har noen "propp" i bekkenet.

krysser fingrene for at han holder seg i magen en uke til eller tar til vett å legger seg der han skal.

 

andre som har opplevd dette før?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har det samme problem. Min låg med hodet på skrå opp mot venstre bryst, men var inne på tirsdag for å prøve å snu han ned (noe som var helt forferdelig) men klarte å snu han litt, så nå ligger han på tvers. Skal inn på tirsdag å se om han kan ha lagt seg ned med hodet, så får vi se hva som skjer. Har lite lyst å snu igjen, da tror jeg heller jeg vil ha ks. Er i uke 37+3, venter gutt nr 3.

 

Lykke til med deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei det er det samme hos meg . vil heller ha ks isteden for å begynne å snu på han, så håper de hører på meg hvis det ikke skjer forandringer.

lykke til til deg også , godt å høre fra noen i samme situasjon:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føyer meg inn i rekken. Her har jenta sittet på stumpen i 5-6 uker nå. Ingen tegn til at hun vil snu seg. Men jeg er ikke mer enn 36+3 så det er ennå lit tid igjen. Skal til jordmor i morgen, så da får vi vel diskutert videre oppfølging vil jeg tro. Er ikke lysten på evt setefødsel med evt hastekeisersnitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var igjennom samme runde som deg for et par uker siden. På min 36 ukers kontroll, lå jenta feil vei. Jeg fikk dermed beskjed om å komme tilbake til sykehuset 2 uker senere( fredagen som var) for vendingsforsøk og røntgen av bekken. Da jeg i uke 37 var hos min "vanlige" jordmor, hadde hun snudd seg igjen. Jeg var derfor veldig spent da jeg var tilbake på sykehuset fredagen som var. Men, hun lå da også riktig vei, så jeg slapp både vending og røntgen :=). Hodet er jo ikke festet, så selv om hun nå ligger rett vei, så fikk jeg beskjed om å legge meg rett ned og ringe føden hvis vannet skulle komme til å gå. Da skulle de ordne med ambulanse. Det er jo som du sier, ingen propp, og dermed kan navlesnora forsvinne med i "dragsuget" da vannet forsvinner ut. Det er jo ikke helt heldig for babyen. Jeg skal til JM førstkommende fredag, og håper at hun fester seg til det. Men, det er jo ingen garanti for at hun gjør det før fødselen starter uansett......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skal jeg inn på sykehuset igjen, for å se om han har snudd seg ned. Håper det, har lite lyst å prøve og snu igjen, tror heller jeg vil spørre om ks da. Blir spennende å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei igjen , var hos jordmor i går å den lille har vært flink gutt å klart å komme seg ned til bekkenet mitt med hodet så nå er jeg veldig fornøyd. så nå håper jeg bare han blir værende der:)

lykke til til deg og håper du slipper å snu babyen har hørt det skal være ganske vondt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye som kan skje enda.. hørt om de som først har lagt seg "rett" timer før fødselen.

Har selv en liten akroat.. satt lenge, så snudde h*n seg, og nå akrobateres det stadig vekk ini der, så blir spennende å se når vi kommer på sykehuset hvordan tng må gjøres =0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Jeg slapp å snu igjen, men nå blir det planlagt ks pga. han har lagt seg med rumpa ned på skrå mot høyre.

Får håpe babyen din blir værende med hode ned, lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...