Regnbuens barn™ . Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 Stadig har jeg lange perioder hvor jeg fantaserer om å flytte ut av byen og ut på landet.. Drømmen om stor eiendom og mulighet for å ha hester hjemme har vært der i mange år, men å ta det skrittet derimot er altfor skummelt! Mannen jobber rett ved svenskegrensa, så avstanden ville jo vært mye nærmere å flytte den retningen fremfor avstanden fra jobb og hjem til oslo.. (han pendler ikke, turnus) (Årnes, kongsvinger eller over grensa) Men, vi er skikkelig bytryner egentlig, har familie rett i nærheten som er kjempeflinke til å stille opp når jeg trenger hjelp, og skole og trening i Oslo.. huff.. Det som holder meg igjen er familien min, de hadde blitt helt knust om vi hadde flyttet avgårde, og for mannen sin del er treningsmiljøet som kun er i Oslo.. jobben hadde han jo beholdt uansett.. Noen som har gjort dette? Bare flyttet fra alt og det har gått bra? Jeg har kjempenært forhold med familien min, og jeg har vært inne på dette før og da ble mamma så knust.. Bare noen tanker på morgenkvisten.. ;-)
Mayken Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 Dere trenger vel ikke flytte så langt for å få det landlig da. Synes det er ganske så mange gårder og jorder bare på vei mot gardemoen jeg. Men er kanskje ikke den veien dere vil flytte. Hva synes A.... om dette da? kan jo fortsatt bo i nærheten av trening og familie, men alikevel litt mer landlig. Jeg aner ikke jeg, vi flyttet litt mer landlig, men samtidig veldig sentralt selv vi, i sommer, men det var innen samme by da. Og Drammen blir vel helt feil vei å flytte for deres del, selv om det kunne vært veldig gøy å få dere hit da;)
Regnbuens barn™ . Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. mars 2008 Ja det er jo retning Gardermoen/innlandet vi tenker da.. Det han er mest skeptisk til er jo treninga hans.. blir langt for han å reise.. Og for vårt tilfelle blir landlig ca 1 time unna Oslo og familie, jeg syns ikke det er så langt, men mamma stakkars renner jo ned døra her 3 dager i uka.. hehe så for den biten blir det jo langt.. Sukk, er på en måte litt ulykkelig ifht til bosituasjonen vår.. trives kjempegodt her vi bor, flott område og flott for barna, men jeg savner noe annet på en måte.. vanskelig å forklare. Har tilogmed prøvd å overtale han til å flytte til Ålesund .. Det vil han ihvertfall ikke.. =)
Mayken Skrevet 1. mars 2008 #5 Skrevet 1. mars 2008 Har vært inne på tanken om å flytte tilbake til Ålesund selv også. For Ina sin del, er jo der vi har det meste av familie. men skulle vi finne på å gjøre noe sånt, kommer vi til å miste kontakten med den lille familien vi har her nede. Men vi hadde sikkert fått mer hjelp og avlastning da. Men trives fint her vi bor nå, fått stor plass og har mange venner. Så vi blir nok her nede. Forstår jo at det kanskje er litt vanskelig for dere å flytte også. Hva med å tenke og gruble et par år da. er jo en liten stund til eldstemann begynner på skolen, så dere har jo litt tid til å komme frem til en løsning. Er det ingen plass i nærheten du kunne leid en stallplass eller noe? Så kunne du alikevel få hest uten å måtte bo på landet?
Regnbuens barn™ . Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. mars 2008 Nei, dessverre.. får bare krysse fingrene til mandag, om at det ordner seg! Men takk for hjelpen, det er så lenge siden jeg søkte elektronisk, 1år siden så jeg fant ikke noe jeg hadde tatt vare på ihvertfall...=(
MamiMaribel Skrevet 1. mars 2008 #7 Skrevet 1. mars 2008 Ring inntakskontoret/ barnehageetaten på mandag:-)
Regnbuens barn™ . Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 1. mars 2008 Jo, det er jo klart., men vi sitter på så dyr bolig og da jeg hadde hest her for 1.5år siden så satt jeg med utgifter på 8000kr mnd bare.. dritkjipt! Og det å være 1time unna jobben hans er jo kjipt, han kan aldri stille opp når jeg eller barna er syke, fryktelig avhengige av min familie.. Han kommer til å fortsette i jobben hans mange år til tenker jeg, han har jo jobbet der i 5år, samt at de betaler videreutdanningen hans på 4år til.. så han er nok stuck.. he he.. Og jeg må innrømme jeg syns det er litt sure penger å sitte på en så dyr bolig.- og føle at man ikke får så mye for det. Det er ikke aktuelt å flytte på oss til rimeligere steder innenfor oslo heller..Det blir enten eller.. Jeg er nok kresen, ønsker å bo landlig til, samtidig sentralt.. he he..
Regnbuens barn™ . Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 1. mars 2008 Ja, jeg tenkte å stikke innom på mandag morgen! ;-)
Regnbuens barn™ . Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 1. mars 2008 Du har full postkasse, men ville bare si at det er greit;-)
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #13 Skrevet 1. mars 2008 Vi har flyttet laaangt ut på landet, vokst opp i Bergen og bor nå ca 1,5 time unna. Men vi bor ikke på gård da, bor i enebolig med 1 måls tomt. Det var tøft å flytte så langt bort ra familie og venner og veldig rart å ikke ha alt tilgjengelig slik vi vr vandt med. Butikken stenger kl 16.30 på hverdager og 14 i helgene og det er nesten 1 time å kjøre til nærmeste bensinstasjon osv. Men ellers har de det viktigste her, barnehagen er bare helt fantastisk, skolen flott og det er frisk luft, vakker natur og masse boltreplass i kjempetrygge omgivelser for barna. De kjenner "alle" og alle kjenner til dem, så det å f.eks kunne la dem være utenfor butikken å leke når jeg handler, la dem sitte i bilen, la babyen sove ute i vogn uten tilsyn osv er ting som er helt greit å naturlig å gjøre på et slikt sted og som jeg aldri noensinne ville gjort i eller nær en by. Nå har vi bodd her i 5 år og trives godt, men noen ganger er avstanden litt vel stor, det må innrømmes. Vi tenker å bo her noen år til, men så tror jegvi flytter nærmere sivilisasjonen igjen.
Regnbuens barn™ . Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #14 Skrevet 1. mars 2008 Så flott med andres erfaringer, der vi tenker å evt flytte er det mer sivilistert da.. butikker og alle servicetilbud med normal åpningstid.. men du har jo alt det andre likevel, flott natur utenfor døra, mindre samfunn og trygt! Men kjøring inn til Oslo sentrum tar alt fra 50 min til 1.5 time avhengig av hvor man velger å bosette seg.. Er jo ikke at det er såå langt unna, men det er mye som forandrer seg, mest for familiens tilgjengelighet da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå