Gå til innhold

Hjelp... barnehageplass til toåringen min!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp... er det noen som vet reglene rundt det å søke på barnehageplass når en allerede har plass til gutten dette året. Han har gått ett år snart i barnehage, men jeg har glemt å søke til det nye året...altså fra august av. Eller er det slik at når en har plass et sted, så trenger en ikke søke for neste år ??? Noen som vet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg lurte på det samme og ringte styreren i barnehagen til min datter på snart to år. Da fikk jeg beskjed om at det trengte jeg ikke. Det gikk automatisk at hun fikk samme plass fra høsten av, men mindre jeg ikke ønsket å redusere plassen. Hun har full plass, og det skal hun fortsette å ha til høsten, så da trenger ikke jeg gjøre noen ting..

Andre som har litt dårlig samvittighet for å ha full plass til høsten når dere allikevel skal være hjemme med "ny" baby?

Jeg tenker at jeg skal beholde plassen min til jeg ser hvordan det går og hvordan baby jeg får. Det er jo bare en mnd oppsigelse i bhager, så det går jo an å redusere plassen etterhvert hvis ting går veldig greit..

Skrevet

min gutt har bare 60%plass, men den skal jeg beholde og benytte meg av.... han elsker barnehagen, og jeg ser for meg at det kan bli kjedelig for ham å gå hjemme sammen med meg....

Skrevet

Flott at dere fant ut dette, fordi fristen for soeking tror jeg gikk ut i gaar.... =o)

IKKE faa daarlig samvittighet for aa holde paa en plass fordi om man er hjemme. JEg er i aar hjemmevaerende, men ville jo aldri i verden snytt barnet mitt paa 3,5 aar for barnehage!! Det er for barnas skyld at barn gaar i barnehage, det er ikke for at vi trenger et sted aa ha dem paa dagtid. Det er tilbud for barn, med andre barn samme alder, som ikke jeg trengte da jeg var liten fordi gaten var proppfull av barn uansett, tror vi var 20 stk jeg. Husker jeg hadde lyst til aa gaa i barnehage likevel jeg da, da det saa ut som om de hadde det saa morsomt deg, mye opplegg, morsomme leker osv - men min mamma var hjemme, saa jeg fikk ikke gaa i barnehage nei....rett paa skolen bar det, rett fra gryta til mor. Mulig dette var attraktivt paa 70tallet, men jeg vet ikke helt om det er det naa...

Godt dere har plass videre til barna deres, dersom det var det dere oensket da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...