Gjest Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 kommer ann på hva slags bil,og hvorlangt den er gått osv. men i gjennomsnitt ca10% av bilens nypris.
Mamma til snart 4 Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 Det er veldig forskjellig, kjøper dere en helt ny bil så synker den mest i pris det første året sier sambo. går ikke an å si noe spesiel pris for det kommer an på bilen og hvordan den blir vedlikeholdt;)
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Noe sted man kan finne ut det uten å måtte bli rundtlurt av en slesk selger?
Herlige barn har jeg fått Skrevet 29. februar 2008 #5 Skrevet 29. februar 2008 Det kommer jo veldig ant på hva slags bil det er, model, utstyr på bilen og om den er lettsolgt! F.eks Renault Laguna er en bil det er vanskelig og få selge, kjenner de som har fått 20000 for sine helt greie biler av denne typen som bare er 2000 model! Men i gjennomsnitt synker en bil mellom 20-30000 kroner pr år.
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #6 Skrevet 29. februar 2008 Okay, da er det ikke så ille som jeg trodde da. 2005-modell Opel Zafira har vi. Gått 50 000 ca.
Herlige barn har jeg fått Skrevet 29. februar 2008 #7 Skrevet 29. februar 2008 Opel Zafira er en drittbil, naboen vår kjøpte seg en brukt 2006 model i fjor, den har vært på verksted hele 7 ganger og de har måttet betale for dyre leiebiler så de kunne i bunn og grunn ha kjøpt seg en splitter ny bil!
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #8 Skrevet 29. februar 2008 Ja, nå var det ikke det jeg spurte om da. Bilen er super den, vi må bare kutte litt ned på utgifter her.
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #9 Skrevet 1. mars 2008 Jevnt over sies det at en ny bil synker 50.000 kr det første året, deretter kr. 10.000 for hvert år etter det.
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #11 Skrevet 1. mars 2008 Det stemmer ikke heeeelt det her. Bilens største tap er ikke bare det første året, men de regner de 3 første (bilselgerne i allefall...) Det avhenger også av type bil, størrelse og kjørelengde siden kjøp. (det er nybil som har det største tapet de 3 første årene) Eksempelvis så kjøpte en venn av oss en Ford Focus stasjonsvogn, ny, like før jul i forfjor. Den har han tapt ca 100 000 på i perioden, fordi den er veldig vanskelig å selge igjen. Han kjøpte den for litt over 300 000 og har nå lagt en ut for salg til 199 000 og ingen vil kjøpe. (det er selgers prisvurdering forøvrig og avhenger av kjørelengde selvfølgelig) Eldre biler taper man mindre på, og desto eldre desto mindre tap. Anbefaler å sjekke listeprisen. Finnes en kalkulator for sånt men jeg husker ikke linken, minn meg på det i morgen kan jeg finne den for deg:)
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #12 Skrevet 1. mars 2008 Det kan være litt risky, altså.. Det er litt typisk meg å ende opp med en cowboy av en bilselger(kjøper) også, som lurer meg trill rundt. Hehe. Da skal jeg minne det på det i morgen jeg.
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #14 Skrevet 1. mars 2008 Ikke alle bilselgere er sniker, bare 99% Hehe.. Og desto bedre du liker selgeren, desto større er sannsynligheten for at han er en snik! Vi kjøpte bil av en vi ikke tålte trynet på, han være hverken hyggelig eller noe særlig positivt innstilt ovenfor oss. Knallkjøp til knallpris;) (han trodde vel ikke vi som er så unge kom til å kjøpe en SÅNN bil, til den prisen. Genialt egentlig. Hehe)
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #15 Skrevet 1. mars 2008 Her er en; http://www.listepris.as/ Men den koster penger. Skal finne den andre også... (tok meg litt tid likevel:p)
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #16 Skrevet 1. mars 2008 http://www.dinside.no/php/art.php?id=104523 Og her er en som er gratis:)
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #17 Skrevet 1. mars 2008 Men jeg er jo ikke så fryktelig glup.. Skal jeg skrive inne noe på listepris selv? Øverst der?
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #18 Skrevet 1. mars 2008 Hahaha, verdien jeg får opp er mer enn hva vi betalte for den.
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #23 Skrevet 1. mars 2008 Hehe... Joda. Jeg driver og selger bli om dagen selv. Og det går egentlig strålende. (til en dibber til og med) Sjekket listeprisen på jævelskapet, det er 18 000 og jeg har tilbudt henne den for 5 000 uten EU og årsavgift. Ser jo nå at hun isåfall gjør et knallkjøp;) Hihi...
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #24 Skrevet 1. mars 2008 Nja, kanskje er er litt skeptisk likevel. Selge privat er scary når det er snakk om så masse penger, da.. Selv om dibberen din sikkert er super. Kjører du skikkelig dust-imaget når du selger eller? Hihihihi. Bare tuller altså
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #25 Skrevet 1. mars 2008 Hehe. Neh, jeg er egentlig ikke så bekymra for sånt jeg. Man leverer jo ikke fra seg kjerra før man har ordna med penga. (eller til denne dibberen kunne jeg gjort det, veit hvor hun bor og sånn *ond latter*) Og til henne om hun leser dette i morra; Se, stoler på dere jeg:) *smile peenest i gata* Og skikkelig dust spiller jeg bare når jeg skal kjøpe! Selgeren tror han kan si hva som helst til meg siden jeg er jente. Det de gjerne ikke veit er at jeg kan glatt bytte regreim på en VW eller Audi:p Jeg er slem med bilselgere. (også synes de jeg er så morsom når jeg lar dem kakle ferdig når de behandler meg som en dust, for så å spørre om slike ting som feks manifoilen ble bytta når de tok toppakningen:p)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå