frøet76 Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Noen som vet om jeg har rett til å være sykemeldt/svangerskapspenger videre fremover i graviditeten når jeg har opplevd vonde ting på jobben og er blitt psykisk knekt av det. Er redd for at barnet i magen min skal ta skade av at jeg tvinger meg til jobb når jeg er så redd for arbeidsgiverne mine (som urettferdig har behandlet meg dårlig.) Er i 6.uke. De vet ikke at jeg nå er blitt gravid. Er så redd for å bli tvunget til møte med jobben osv. Vil ikke si opp heller- er bla avh. av økonomi for tiden fremover...Noen som vet?
lillebolla Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Jeg har inntrykk av at det kan være store forskjeller i praksis fra arbeidsted til arbeidsted, og ulike leger, men jeg ville prøvd å tatt det opp med legen din eller jordmor (jordmor har så vidt jeg vet også rett til å sykmelde). Hørtes ikke ut som en gunstig situasjon iallfall. Håper det ordner seg for deg!
frøet76 Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. februar 2008 Jeg er sykemeldt nå, pga dette, men nå er jeg gravid i tillegg (glad for det siste da). Saken er at jeg er redd for at NAV skal tvinge meg tilbake i jobben igjen- evt møte med jobben. Det har jo blitt så strengt i det siste mht sykemelding og oppfølgingssamtaler. Jeg er faktisk livredd for å ta tlf når arbeidsgiver ringer for de har vært så urettferdige med meg, gitt meg overdrevet kritikk for jobben selv når jeg har stått på og gjort mitt beste. Jeg vil jo ikke at fosteret skal oppleve mine stresshormoner fremover. Det er jo også en ny jobb for meg, og mye å sette seg inn i. Håper det går bra fremover, men det er klart det er vanskelig å glede seg 100 prosent når fremtiden er så usikker. Takk for lykkeønskningen uansett, lillebolla!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå