Gå til innhold

Noen som kan hjelpe?:) Ang hoste!

*Silje*spiresnart*Prøvd.i.5år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hjelper mot hoste? Jeg har nå hostet i snart 2 uker, og ingenting hjelper! Noen som har noen råd? Hostesaft hjelper ihvertfall ikke!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det verserer et råd her inne til ungene som hoster på å smøre mentolatum under føttene...

Flere som sverger til det.

Ikke prøvd det selv, men kan iallefall ikke skade:)

Skrevet

Hmm.. Kansje det skal prøves:) Hvor får man kjøpt det? Apoteket? Hehe!

Skrevet

Du kan få kjøpt hoste-stillende medisin (piller), reseptfritt på apoteket. Alternativt bør du gå til legen og sjekke om du evt har en infeksjon etc,som du kanskje trenger antibiotika for å bli kvitt.

Skrevet

Vet ærlig talt ikke, men skulle tro det:)

Skrevet

Ja, skal ringe legen på mandag om det ikke har gått over! Kjedelig å gå sånn her ihvertfall! Får jo ikke sove om natta!

Skrevet

Gå til legen så fort du kan, og sov i litt "oppreist" posisjon.

Skrevet

Jepp det skal jeg:) Hmm, det skal jeg teste! Takk Odine!

Skrevet

Hoste i to uker er helt vanlig, trodde jeg..... Jeg er nettopp ferdig etter 3 uker med hoste. Slitsomt! Ikke så mye å gjøre me det. Jeg har ikke prøvde å smøre dette greiene under føttene, men...... Kanskje prøve neste gang..... Skal i alle fall prøve det på stesønnen min (5 år). Han holdt nesten på hver natt i ÅTTE uker! Vanvittig slitsomt!

Skrevet

Ja det er slitsomt! Men skal ringe legen til mandag for sikkerhetsskyld:) Har astma å, og fikk vite at det kan være astmabronkit.. Ikke vet jeg, men greit å undersøke det:)

Skrevet

2 paracet om kvelden reddar nattesøvnen:)

Skrevet

Da skal jeg ta to nå;)

Skrevet

Noskapin tabletter funker veldig bra for å få sove. Fås reseptfritt på apoteket.

Tygg gul ekstra tyggegummi, høres rart ut, men det hjelper faktisk veldig bra mot hoste. Svigermora mi som har astma sverger til det etter råd fra meg :-) så hun hamstrer det i Sverige. Du får tak i i Norge også.

Mentulathum og kamferatumsalve som andre har nevnt her får du også på apoteket.

Ellers så smører jo en kopp varm solbærtoddy også halsen da.

God bedring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...