maria isabell Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 er i uke 13 og skal på skitur i påsken...er hysterisk overbeskyttende og sist gang hadde eg aldri i livet gjort det..men har så lyst å ikke være hysterisk...ski tur hadde vert fint og 1 åringen min elsker pulken...er veldig dårlig på ski og detter hele tiden,men syntes det er gøy:) ka hadde dere gjort?
*bubbs* Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Om du holder et rolig tempo gjør det vel ingenting om du faller litt? Jeg antar det er langrenn du sikter til?
Benjimamma Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 Heia! har selv tenkt å gå på ski til påsken.har en gutt på 4 år som elsker det.jeg er ikke så flink,men tenkte jeg skulle være forsiktig.og ikke kjøre i bratte bakker
Tredjemann på vei :D Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Jeg var på vinterkurs i forbindelse med førskolelærerstudiet fra mandag til onsdag denne uken. Var veldig bekymra ettersom jeg har bekkenløsning og plages en del om natta/morgenen av dette, men skigåing var ypperlig for bekkenet! Falt på rompa i en bakke en gang også, men var løs og fin snø så det gikk greit. Bare litt vrient å komme seg opp igjen, så fikk litt hjelp, hehe. Er 26 uker på vei:-) Å falle er ikke farlig når man er gravid, det er harde støt mot magen som kan være skummelt:-)
maria isabell Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. februar 2008 er litt redd for å dette på magen,men er jo bare 13 uker på vei,da er jo babyen godt beskyttet? får sikte på rompa når eg faller:)
maria isabell Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 29. februar 2008 har ikke peiling på ski,har fått noen fine ski til jul,trur det er rett fram ski som en kan svinge litt med..går litt ut framme...men er helt blond her altså...
-kate Skrevet 1. mars 2008 #7 Skrevet 1. mars 2008 Var på skitur med barna i vinterferien, langrenn, og det var super trim. Var da i uke 26. Planlegger skitur i morgen også, i uke 27, og tror bare det er sunt med litt aktivitet. Slalom derimot hadde jeg holdt meg unna i uke 27...
Leen Skrevet 1. mars 2008 #8 Skrevet 1. mars 2008 leste et innlegg av en nettdoktor for ikke så lenge siden. Han sa at det ikke var noe problem for gravide å gå på ski. Men om man har bekkenløsning burde man holde seg unna. Det eneste avr at man kunne ha litt dårligere balanse enn vanlig. Så skrev han at fosteret ligger så godt beskyttet inne i magen at det stort sett ikke er noe problem å falle. Han nevnte videre at det er viktig at gravide har med seg et ekstra sitteunderlag for å unngå urinveisinnfeksjon...Jeg tar meg forhåpentligvis flere turer i påsken. (hvis fint vær) Får heller være litt mer forsiktig i utforbakkene enn jeg pleier:)
👀tante Sofie 👒 Skrevet 1. mars 2008 #9 Skrevet 1. mars 2008 Er i uke 26.. Og jeg var på skitur i dag,-kjempegodt. Har litt BL men det går bra så lenge jeg ikke går så mye fiskebein eller ploger..
Edelweis Skrevet 1. mars 2008 #10 Skrevet 1. mars 2008 hei. jeg skal på vinterkurs på skolen når jeg er i uke 22. har BK, men d skal gå fint. 3 dager da med masse ski både bortover og nedover. jeg hadde ikke nøla om jeg var deg altså=) jeg mener at en kan gjøre det meste som vanlig fordi om man er gravid=)
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #11 Skrevet 1. mars 2008 Bortoverski er bra for bekkenet. Går selv bortoverski samt kjører slalåm. Ser ikke det som et problem. Bare godt å komme seg ut i frisk luft.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #12 Skrevet 2. mars 2008 Var ei fysioterapeut som "gledet seg" til etter påske, for da kom det alltid rennende inn med gravide damer med bekkenløsning (som visstnok da altså ble trigget av skigåing)! Jeg har også bekkenløsning, og prøvde å gå litt på ski, men det var en dårlig ide for meg. Men det kommer sikkert an på hvor du føler bekkenløsninga. Bare ta det med ro tror jeg, og så lenge du ikke kjenner noe ubehag, så må det vel være greit
junijente fikk julijente Skrevet 2. mars 2008 #13 Skrevet 2. mars 2008 God tur :-) Jeg skulle selv gjerne ha gått mer på ski i vinter, men det er ikke det beste føret her, og jeg som har lysløypa rett utafor stuedøra. Både lege og jm har sagt til meg at ski er helt topp. Selvsagt, om du har bekkenløsning el bør du sikkert ta det litt med ro, men ellers har jeg fått beskjed om at det ikke er noen fare. Jeg er heller ikke noe særlig god på ski, men velger da bare å holde meg unna de verste bakkene. Og om man må forbi en bakke går det jo an å ta av seg skiene og gå på beina om man er redd for å falle. Pulk har jeg lite erfaring med, men jeg vil da tenke at den er med og stabiliserer litt, i alle fall når man ikke svinger for fort?
To prinsesser Skrevet 2. mars 2008 #14 Skrevet 2. mars 2008 Jeg er i uke 25 og gikk på langrenn i vinterferien.. Mens sambo dro pulken med 2 åringen.. har bekkenløsning og sliter med ryggen så eneste jg var helt gåen etter skituren men gir meg ik så vi skal ut å gå i påska oxo:) Er tradisjon å være på hytta i påska..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå