Nellybelly Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Jeg skal til fastlegen min om en uke. Ringte og sa at jeg ville til en slags "utredning og sjekke fruktbarheten." Jeg og samboeren min har ikke brukt prevensjon på 2.5 år, og hadde SA for 1.5 år siden. Han sa vi skulle "ta en prat", ikke nødvendigvis en GU der og da. Og muligens sende meg videre til GU på sykehuset. Jeg er kjempeforvirret, for jeg vet ikke om jeg skal på "utredning", eller om det er bare en samtale, eller om jeg må ta GU, og hva med blodprøver. Hva er vanlig? Første time med lege, hva gjør man der da?
snart-en-liten-spire? Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Hei Nellybelly! Jeg var hos legen for noen dager siden for å starte utredning. Hun utførte en GU og stilte noen spørsmål rundt syklusen min osv. Jeg skal tilbake å ta noen blodprøver om en ukes tid, for å sjekke hormonnivå for å se om jeg har hatt eggløsning og noen andre prøver. Etter legen har svar på prøvene, skulle hun henvise meg til gyn på sykehuset. Jeg er glad for å være i gang med utredning selv om jeg bare såvidt er i gang;)
Nellybelly Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2008 Hei snart-en-liten-spire Takk for svar! Det virker som du er en uke fremfor meg i utredningen da du. Godt å være i gang! Håper jeg kan ta blodprøver nå på 1. time, men det er rett etter mens, så de vil vel ta prøver rundt el da kanskje? Håper bare ting skjer fort. Jeg vet at ved mitt sykehus er det 16 uker ventetid på utredning (står på nettet iallefall) Det er litt drøyt synes nå jeg. Håper det går raskere, eller kanskje at spiren sitter innen den tid :) (Går an å drømme)
snart-en-liten-spire? Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Ja, jeg håper ting vil skje litt fort her også, men har ingen anelse hvor lenge jeg må vente på time på sykehuset her. Når det gjelder blodprøver, så ville legen ta de etter at jeg skal ha hatt eggløsning, så skal komme å ta de 6 dager før mens. Jeg har uansett tenkt å drømme denne pp også, el er over for denne gang og krysser fingrene for at det ikke trengs noen utredinig Lykke til videre i prøvingen Nellybelly
Nellybelly Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. mars 2008 Å ja, da må jeg vel inn igjen om et par uker tenker jeg, nettopp ferdig med mens nå. Ja, tenk om vi hadde sluppet å gå videre da, og at legen fant at vi var gravide på de blodprøvene Vi får krysse fingrene begge to. Lykke til videre du også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå