Gå til innhold

Farlig å ta mogadon?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke sovet på 2 netter,å er helt vrak! Har noen mogadon sovetabl liggende,tror dere at jeg kan ta en halv? Eller kan det skade fosteret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

IKKE ta mogadon!

 

 

"

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Data fra et begrenset antall gravide som har brukt benzodiazepiner under graviditet har vist økt risiko for misdannelser som ganespalte, og mental retardasjon hos barnet. Kontinuerlig tilførsel av nitrazepam gjennom lengre tid kan fremkalle hypotoni, åndedrettsbesvær, hypotermi, sløvhet, diebesvær («floppy infant syndrome») og uregelmessig hjerterytme hos det nyfødte barnet. Enkelte tilfeller av dysmorfi og neurologisk dysfunksjon hos barnet er rapportert som følge av høye doser benzodiazepiner under graviditeten. Enkelte tilfeller av abstinenssymptomer hos barnet er rapportert. Dyrestudier har vist reproduksjonstoksiske effekter."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...