Gjest Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 ........og hvor gammelt var ditt barn da han/hun sluttet! Har en gutt på snart 2 1/2 år og han elsker smokken sin. Men det er kanskje på tide å slutte, eller......? Kjenner meg ikke spesielt motiver. Han bruker den ganske så ofte, når vi kjörer i vogna, kjörer bil, når han skal slappe av og når han skal sove. Og det hender også at han har den når han leker, huff og huff!
ape Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 3 år og 1 mnd når hun sluttet helt med smokk. Fra ca to års alder var det bare nattsmokk. Vi pakket inn smokken og ga dem til nissen .
Mille** Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 Jenta mi er nå 2,5 år og har kun brukt smokken på natta de siste 6 mnd. Har begynt å prate med henne om å slutte, og at vi skal sende smokken til nissen. Tror vi tar det i påsken, da er det på høy tid.
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Vi slutt med den ene gutten vår da, og det gikk over all forventning. Fikk en gave når siste smokken ble "tatt". Hadde redusert til baren nattsmokk da. I løpet av en uke var den borte. Tannlegen sa at han kunne se at gutten hadde brukt smokk pga. tannstillingen, men det går seg til når de nye tennene kommer. Førstemann sluttet da han var 1,5
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #5 Skrevet 29. februar 2008 min er 2 år og 3mnd nå og han har sluttet forrige helg. han har alltid bare hatt smokk når han skal sove eller når han har vært syk. ikke på dagen og sånn. da måtte vi jo først avvent på dagen og så natten. så er glad for det. vet ikke hva folk pleier å gjøre, men han har den siste tiden bare tygd de i stykker. spiste 2 smokker per kveld. bare tull. så vi sa at han ikke kunne få smokk mer fordi han bare spiste de opp. han fikk en ødelagt smokk forrige søndag og sa at det er den vi har. så han kunne tatt den med stort hull i eller ingen smokk. han valgte ingen smokk. så det var egentlig bare et par timer forrige søndag som han bråket med det da han skulle sove. men han har ikke spurt etter smokk siden det. han er veldig stolt over å ha sluttet med smokk. sier det ofte. stolt vi og=) veldig overrasket over hvor bra det gikk da.
tullerusk Skrevet 29. februar 2008 #6 Skrevet 29. februar 2008 Min gutt var 3 1/2, brukte den bare på natten det siste året. Har gått greit, men merker at han bruker lengre tid på å sovne og sover ikke så lenge lengre. Sov bedre med smokk, men det går vel over det også
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #7 Skrevet 29. februar 2008 Vår eldste datter sluttet med smokk noen måneder før hun var 2 år. Da sluttet hun også med bleier. Vår minste jente er 1.5 år og nå er det liiiike før vi tar fra henne smukken. Jeg syns rett og slett det er helt grusomt og se henne med smukk. Like så er det grusomt og se andre større barn med smukk. Jeg liker det bare ikke, og smukk er jo i utgangspunktet en ting som er laget for og stimulerer babyers sugebehov. Så er er eller kommer ikkke noen av mine barn til og være eldre enn 1.5/2 år når smukken er bortevekk! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå