Gå til innhold

slutte med smukk -mamma er ikke klar..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min mener det er på tide at jentene vårt på tre og et halvt og to år bør slutte med smukk nå. Jeg er forsåvidt enig, mee kjenner at jeg gruer meg veldig. Vi har snakket med jentene om det og de virker ikke så klare heller.. de bruker bare smukk om natte og når vi kjører bil..

Men vi skal ha en ny baby til sommeren så da hadde det jo vært kjekt å være ferdige med det til da..

hva mener dere, noen ideer hvordan vi skal få det til på en noenlunde smertefri måte? Jeg er litt svak når de gråter og er lei seg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må mor ta seg sammen...

Gå inn på Kaptein sabeltanns hjemmeside, der er det bilder fra smokkariet. Send alle smokkene dit også får jenten bilde fra kabelsatan med hilsen!

Skrevet

Gi smokkene til kaptein sabeltann i sommer?? Eller henge dem opp i et "smokke tre"?? Masse sånn kjekt man kan finne på ang å kvitte seg med smokkene.

Skjønner du gruer deg, men tenk på tenna/bittet til disse små.

Jo tidligere dem slutter, jo bedre =)

Skrevet

Jeg syns det er heøt grusomt og se barn 2 år + med smukk! Huff! Smukk er for babyer. Når det er sagt så har vi ei lita ei på 1.5 år som enda er meget avhengig av sin smukk, men innen noen måneder så er den helt vekk!! For nå næremer hun seg min grense for hva som er akseptablet.

Vi gjør denne gangen som vi gjorde med storesøster, hiver alle smukkene i søppla med avklippet smukketut! Hardt oig brutalt. Tar max to dager med litt sutring så gir dem seg. Er hvertfall ikke noe poeng med godsnakking og dulling :-)

Skrevet

Tenk så mye verre når aller minsten har smokk, og jentene skal slutte? DET er vel verre, for da har jo minsten skokk, og jentene vil vel også ha den..

Skrevet

Jeg skjønner at jeg må ta meg sammen, men det er jammen ikke lett. Er mye lettere å forklare og motivere hun på tre og et halvt, to åringen som er vanskelig.. Er vel best om de slutter samtidig?

Skrevet

Kjapt spm,- hvorfor MÅ de slutte på likt? Det er jo en "stor"- faktor inne i bildet her. Hun på tre og et halvt har vel strengt tatt ikke behov for smukken lengre, og får kose seg som stor jente, mens 2-åringen kan se at sånn er det å bli stor? Bare et forslag, altså (sånn gjorde vi det selv da gutta var like gamle)

Skrevet

Du har kanskje rett i det, har liksom alltid tenkt at det er best om de slutter likt for da blir vi kvitt alle smukkene.. Men helt klart en tanke!

Føler meg litt som noen av de litt "psyko-nanny911-mammaene" når det gjelder det her med smukken.. Skjønner ikke helt hvorfor, har vært veldig kosekvent i forhold til slutte med flaske, sove i egen seng etc..

Skrevet

Bli tøff og sei kråkene tok dei:) det virka her:)

Skrevet

En toåring er vel i grunn alt for stor for smukk h*n også! Så like greit og sette begge barna på "smukkeavvenning" med en gang, i stedet for og gå igjenom dette to ganger.

Skrevet

Me var og litt trege med smokken. Men avtalte med gutten min ei god stund i forveien at når han vart fire skulle han slutte med smokk. Var forberedt på litt pes om natta (hadde kun natt-smokk), men gjekk faktisk heilt fint! Så går jo an å lage avtale med den eldste? Og er enig i at dei ikkje treng slutte samtidig. Då har kanskje den yngste noko å strekke seg etter og?

Skrevet

Mannen min sitter å heier på dere alle sammen nå, er vel bare å gjøre seg klar. Blir smukkestopp i nermeste framtid da! skal psyke meg opp jeg også..

Skrevet

Jeg synes det altfor brutalt å bare plutselig en dag kaste smokkene i søpla, helt feil måte å gjøre det på mener nå jeg. Mini har som sagt sluttet nå og vi klarte det UTEN grining.

Skrevet

Kan ikke mannen din ta seg av sokkavvenningen da;=)

Forøvrig så er det tull det ei sier har at bearbeiding og dulling ikke har noe poeng. Klart det har det!!! Ungene synes det er greit når de får være med å "bestemme" fremfor at smokken skal rykkes hardt og brutalt ut av munen deres. Den har jo vært kosen deres lenge!

Skrevet

heheh...sMokkavvenninngen... selvsagt:=)

Skrevet

Vi kommer nok til å bruke litt tid på å motivere ja, ikke planer om å slutte uten å forberede de :-)

Skrevet

hehe, sokkene får de vel få lov til å beholde :-)

Mannen blir nok smukkeslutt ansvarlig ja, men er jo mulig han trenger litt hjelp og støtte..

Skrevet

I og med at det går mot sommer, så forsvinner sokkene av seg selv;=)

Skrevet

Eldste gav sine til fiskene i sjøen når hun var 2år. Skal gjøre det samme til sommeren når yngste blir 2 år. Er gruelig stygt med unger på 2+ bruker smokk!

Skrevet

Skulle ønske det var sånn med smukken også, at det bare ble for varmt rett og slett...

Skrevet

Er forresten enig at det er stygt med store smukkunger, men de har den bare om natte og inni bilen så er jo ikke så mange som ser det da..

Skrevet

husk at det gjer noko med tannstillinga:) Di tidligare di betre:)

Skrevet

Ja bruk masse tid på det og fortell de hva som skal skje lenge i forveien :)

Skrevet

Hvorfor skal det gjøres så brutalt?

Det er dere som har gitt dem den smokken..

Skrevet

Svigerinnen min avtalte med sønnen (2,5 år) at han skulle få kjøpe seg noe, f.eks ski. Det ville han. Svigerinnen min var da på forhånd og avtalte og betalte vedr. ski. Dagen etterpå gikk hun og sønnen inn. Han plukket seg ut ski, staver og sko som passet (som svigerinnen min på forhånd hadde sett på), tok de med i kassen og betalte med alle smokkene sine og gikk - strålende fornøyd, ikke mast om smokk etterpå.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...