Gå til innhold

Noen som har hatt lungebetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde bronkitt for noen uker siden og fikk i tillegg bihulebetennelse. Nå har jeg hatt en ekkel hoste og slitt med å få opp slim i en ukes tid. Får vondt på den ene siden av ryggen, rett under skulderbladet. Lurer litt på om jeg har fått en mild lungebetennelse. I tilfelle bør jeg kanskej komme emg på legevakta i morgen... (Har ikke mye feber.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde dobbel lungebetennelse for snart 3 år siden. Når en hoster merkes det i rygg og ribbbein.

Jeg klarte ikke å hoste uten å falle sammen i smerter etterpå.

Så ta en tur til legen du for sikkerhetskyld.

Skrevet

jeg hadde en mild/tvilsom lungebetenndelse en gang...

hostet til jeg spydde... vondt å puste vanlig.. høy feber... vannvittig vondt å hoste... fins forskjellige typer da... så er greit å skjekke for sikkerhetsskyld..

Skrevet

Jeg lurer på om jeg bare er sliten i ryggen og bronkiene etter å ha hostet mer eller mindre sammenhengende siden nyttår, egentlig. Er helt ferdig, men bare litt feber om kvelden, liksom.

Kan se an til mandag. Mener liksom at man blir sykere av lungebetennelse.

Skrevet

trekk pusten godt... men ikke for mye... Gjør det vondt?

vondt når du hoster? brekninger? kvalme....?

Skrevet

Jeg har dobbel lungebetenelse, ørebetnnelse og bilateral bihulebetennelse. Har hatt det i 3 mnd. VELDIG vanskelig å bli kvitt. Hvis du går med mye bryst/rygg smerter bør du komme deg til legen så fort som mulig. Jeg ventet for lenge. Nå har bihulebetennelsen blitt kronisk og lungene er helt rare. Så jeg må inn til CT scan. den 11 mars :o(...... ikke gøy.... så fort deg å bli undersøkt og få medesiner.

Skrevet

Bare vondt når jeg hoster nå på kvelden. I dag morges var det vondt når jeg trakk pusten. Fikk jo en tidagers kur med antibiotika mot bihulene for to uker siden, så jeg lurer på om det liksom kan ha ligget noe på lur som den nesten tok.

Har mye vondt i ryggen ellers også, nemlig. Jeg bestemmer meg herved for å ringe legen og spørre på mandag. Får jeg feber i mellomtiden, drar jeg på legevakta.

Skrevet

Jeg har hatt lungebetennelse et par ganger.. Hadde ikke feber noen av gangene. Følte meg egentlig ikke spesielt syk, men var veldig sliten og hostet mye. Hostet til jeg brakk meg hver gang jeg hostet, men kastet ikke opp. Trodde ikke at det var lungebetennelse verken første eller andre gangen, men ble "tvunget" til å gå til legen av mine nærmeste. Jeg følte meg veldig stiv og sliten i ryggen, fikk vondt da jeg hostet. Men trodde det kom av hosten i seg selv, ikke at jeg hadde lungebetennelse... Hadde en veldig tørr hoste, samtidig som jeg hostet opp en del slim =/

Så.. Man behøver ikke å bli sånn skikkelig syk, med feber og oppkast fordi om man har lungebetennelse. Ta deg en tur til legen du. Om du ber om å få komme til legevakten, så si at du er gravid og har en sterk mistanke om at du er gravid.

Lykke til og god bedring!

Skrevet

jeg har lungebetennelse nå,har hostet siden beg av januar,og så gikk det fra bronkitt til lungebetennelse for ca 2 uker siden. Jeg var kjempedårlig når lungebetennelsen kom,crp på 220 og høy feber i 10 dager :( har gått på antibiotika i snart 2 uker og er fortsatt ikke god. vondt i ryggen,brystet og ribbeina... og helt utslitt.

har hørt at det er vanskelig å bli kvitt og at man gjerne hangler i flere uker etter lungebetennelsen er vek...

god bedring

Skrevet

Jeg har hatt dobbeltsidig lungebetennelse i over 6mnd (mange år siden). Jeg hadde ikke så høy feber, men gikk å være i elendig form og hostet som en gal... -Når jeg var på det sykeste sov jeg riktignok 18-20timer i døgnet. Vanlig antibiotika tok ikke knekken på det.

MEN jeg har også hatt så ille hoste at jeg har brekt ribbebein uten å ha lungebetennelse (kun virus i kroppen min da).

SÅ kom deg til lege om du er usikker!

God bedring!

Skrevet

Kom deg til legevakta du, du har igjen for det om det er lungebetennelse. Den kan sitte i så innmari lenge om du drøyer.

Skrevet

Ringte i dag morges, men fikk beskjed om å se an til mandag med mindre jeg ble kjempedårlig.

Ikke noe særlig de kan gjøre med uansett, sa de.

Jaja.

Det sure i det hele er at jeg sitter her alene med en syk unge mens mannen min farter rundt og øver og styrer med band. FAEN as!

Det er typisk at guttungen har 40 i feber mens mamma nesten ikke kan stå på beina.

Skrevet

Sa de det? hm.. bor du langt fra legevakt? jeg hadde ikke godtatt det om jeg følte meg dårlig. Da jeg hadde det sånn i fjor og ringte, fikk jeg beskjed om å komme med en gang. For er det lungebetennelse får du medisiner mot det med en gang.

Men men, du kjenner det best selv.Hvis ungen din har 40 i feber, burde kanskje han vært innom legen en tur og?

God bedring til dere begge

Skrevet

Han har det typisk om natta. Men nå er han i fin form. Det betyr at mor ikke sover om natta , men må holde tritt hele dagen. Det er gjerne sånn det er med barnehagevirus.

Tror jeg må ordne meg en barnevakt snart.

Det er liksom meningen at jeg skal i 50års dag i kveld, men jeg skylder på sykt barn. (Tok meg nemlig sammen og gikk i barnedåp med feber, bronkitt og bihulebetennelse, så nå har jeg lagt lista litt høyt.)

Svigermor kommer til å klage i månedsvis, men jeg tar ikke med meg en syk gutt i en bursdag hvor jeg vet at alle kommer til å være halvfulle før ni.

Litt sur og lei, nå.

Skrevet

Kan høres ut som lungebetennelse.

Hadde det selv for 4 uker siden, etter en bronkitt. Fikk plutslig høy feber og hadde vondt i ryggen ved skulderbladet, klarte ikke trekk/puste ut ordentlig. Ville tatt en tur til legen. Ville ringt legevakta og hørt om du burde ta en tur inn i dag eller om det kan vente til mandag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...