trinebeate Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Vurderer å ta litt sånn i forbindelse med at jeg trener litt styrke. Har hørt at du får raskere større muskler da. Men er redd jeg skal legge på meg en masse i tillegg. Er det noen som har kunnskap om dette?
*Super*Mamman* Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Både mannan min og broren min er "avhengig" av proteinpulver.. De sier selv at de merket stoooor forskjell etter at dem begynte med det... Musklene trenger jo protein for å vokse... Mannen min sier at det kun er muklene som vokser, og at han ikke la på seg andre steder av pulveret..
Makko med to små gutter Skrevet 1. mars 2008 #3 Skrevet 1. mars 2008 Du skal trene harde styrketreningsøkter før det virkelig har effekt. Jeg har brukt det i perioder når jeg har trent mye styrke, men da kun i forbindelse med trening (ikke de dagene jeg ikke trente). Om jeg fikk raskere muskler er vanskelig å si, men jeg følte meg ikke så slapp etter trening.Hadde ingen vekt økning. -Nå når jeg er gravid har jeg bare ikke greid tanken på å helle i meg blandingen igjen... tror det vil komme rett opp igjen :-S Tror ikke du skal være så redd for å legge på deg hvis du tar proteinpulveret ISTEDENFOR et eller annet av mat, og ikke som et tillegg (det innholder jo endel kcal). Hvis ikke blir det vel som å spise en ekstra sjokolade om dagen, og det går galt om du holder samme aktivitetsnivå som før.....
*H* Skrevet 1. mars 2008 #4 Skrevet 1. mars 2008 du behøver strengt tatt ikke proteinpulver.. dersom du ønsker "raskere muskler", burde du passe på å få i deg mer enn du forbrenner. det vil si at du legger på deg litt.. du kan ikke slanke deg samtidig som du bygger muskler. proteiner er viktig for at musklene skal bygges,men du behøver ikke dyrt pulver til det. spis en god middag der du tar litt mer kjøtt og grønnsaker enn pasta/brød. spis en lunsj med kjøtt/fisk. spist kjøttpålegg på litt tynnere brødskiver. proteiner inneholder energi på lik linje som annen mat. det er ca 5 kcal pr gram, omtrent samme som karbohydrater. fett derimot er ca 9 kcal pr gram. Dvs. at dersom du spiser som vanlig, OG dytter i deg 3 shaker om dagen, vil du legge på deg. dersom du velger å droppe noe av maten, og heller ta shaker, vil du nok holde vekta. men da igjen er det vanskelig å bygge muskler... får du noe ut av dette? hehe.. spis sunt og vanlig, dropp dyre shaker. EV. ta deg en proteinbar med både proteiner og karbodydrater innen 30 min etter avsluttet trening. etter trening behøver kroppen energi, og har du ikke spist noe da, vil kroppen ta energien fra musklene (fra musklenes protein, som er energi kroppen kan benytte). spiser du noe med proteiner og karbohydrater stopper du nedbrytningen av muskler, og de bygges heller opp enn at de brytes ned. dersom du har noen spm kan du gjerne sende meg en PM... (min bakgrunn er personlig trener og kostveileder, utdannet fra NIH.. likevel er det nok masse jeg ikke kan, så sier ikke atjeg er et leksikon innenfor dette.. men kan kanskje hjelpe deg).
Grateful mom Skrevet 1. mars 2008 #5 Skrevet 1. mars 2008 Hvis du mener du har for lite protein i kosten din fra før, og kanskje sliter med å legge til ekstra kun gjennom kosten er det jo greit med proteinpulver. Det er veldig viktig med riktig balanse!!! Men hvis du ikke skal bygge seriøse muskler og drive seriøs trening tror jeg ikke det er nødvendig. Jeg tenkte å begynne med det etterhvert, fordi jeg mener at jeg får for lite i meg gjennom kostholdet. Jeg er heller ikke så glad i kjøtt, melk eller egg, så jeg prøver å kompensere med det jeg kan og orker via planteproteiner (linser, belgfrukter osv). Men ikke alltid det holder føler jeg.. Tror vi generelt spiser for lite proteiner, men jeg vet det gjelder meg så..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå