Saftsuse 84 Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Jeg er hjelpepleier og jobber på en bolig for psykisk utviklingshemmede som er svært redusert. Null språk, må ha hjelp til absolutt alt. De bruker bleier, sikler... Og jeg bryr meg ikke om lukter til vanlig, men nå greier jeg det bare ikke... Jeg bare kaster opp, har prøvd og prøvd, men det går rett og slett ikke.. Den eneste som jeg klarer å gå på siden h*n ikke bruker bleie eller sikler og slikt, er voldelig, så gravide pleier ikke å gå på h*n pga fare for slag o.l.... Sjefen på jobb har sakt det egentlig ikke er noen måte å tilrettelegge til for meg på boligen pga. dette. Det er kun 3 beboere der jeg jobber. Jeg har 50% fast vikar stilling fra 3/3-08. Hva om jeg ikke blir bedre?? Jeg har 2 barn fra før og har slitt med dette med svangerskapskvalme gjennom de svangerskapene også, fra uke 6 - uke 40! Hva kan jeg ha krav på?? Ble ferdig utdannet i vår, har jobbet ca. 100% de 3 siste månedene. Jeg vil jo gjerne arbeide, men akkurat nå har jeg ingenting der å gjøre, beboerne fortjener også bedre enn noen som bare må forlate dem for å spy..
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #5 Skrevet 1. mars 2008 Svangerskapspenger får du om jobben din er en risiko for graviditeten. Så du må nesten høre med lege/jordmor om hva de mener. Er det ikke en del tunge løft i jobben din, da? Uansett så tror jeg dessverre ikke noen kan svare deg på hva legen/jordmoren din vil si. Du må nok ta det med de.
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #6 Skrevet 1. mars 2008 Du kan vel få aktiv sykemelding? Spør legen din du.
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #7 Skrevet 2. mars 2008 Det blir nok sykepenger på deg i hovedsak, siden de kan tilrettelegge slik at du ikke vil være med den voldelige pasienten. Men forhør deg med legen din om hva han/hun mener også. Det bør være mulig med svangerskapspenger da den siste pasienten (som du egentlig ikke er hos pga voldeligheten) kan være en potensiell fare og jeg går ut fra at dere må være til hjelp for hverandre dersom situasjoner skulle oppstå. I tillegg vil jeg vel si at mennesker som er så reduserte også potensiellt (iallefall når du snakker mad NAV og lege:p) kan utgjøre en risiko for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå