Underveis --> Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Jeg må bare skrive inn for å har gjort det. Jeg har kjøpt meg fertilitetsmonitoren fra clearblue og er nå på dag 13 i syklusen. Jeg har hatt relativt stabile sykluser så vidt meg bekjent (har ikke telt nøye) og forrige syklus var 29 dager. Jeg skal altså da ha el om et par dager. Monitoren derimot viser ingen hormonstigning. Den burde, slik jeg skjønner det vise økt fruktbarhet nå, eller? Den har altså tre nivåer: Lite fruktbar, høy fruktbarhet og maksimal fruktbarhet, der siste er selve eggløsningen. Den kan, står det, faktisk gå fra lav fruktbarhet til maksimal fruktbarhet (bare så alt er på det rene), men det er nok unntaket mer enn regelen. Det jeg nå selvfølgelig er bekymret for er at jeg faktisk ikke har el i det hele tatt. Det er vel slik at kroppen kan hoppe over en el nå og da, eller? Vurderer sterkt å begynne å tempe i tillegg neste syklus dersom monitoren ikke har vist noe. Jeg lurer også på dette med utflod. Har hatt utflod, og det har økt nå denne uken. Hadde mye vanndig slim her i går eller forrige dagen (burde jo selvfølgelig notert alt dette, men...). Er det et tegn på hormonpåvirkning og at alt er som det skal, eller vil en syklus uten el fortsatt vise utflod? Snakk om å ta sorgene på forskudd, men jeg har jo liksom ikke så mange andre å spørre heller ;-) Blir veldig takknemlig for svar!
LabbogLine Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Hei,hei! mill@78 3. pp e ex.u her, bare byttet nick:) Satt akkurat og vurderte å skrive til deg, var inne på hjemmesiden din og så din bekymring der.. Det kan jo være at du har eggløsning noen dager senere enn vanlig denne perioden, ellers så leste jeg også at du kan gå fra lav fertilitet til maksimal fertilitet sånn over natten:) Så du må ikke trekke negative konklusjoner sånn med en gang! test videre noen dager, så kan det være at statusen forandrer seg:) også kan det jo som du sier være en periode eller to der man ikke har eggløsning, men dette trenger jo ikke bety at noe er galt fordi:) Må få høre videre hvordan det går med deg. begynte å tisse på testpinnene idag jeg. er veldig spent på hvordan det går utover, hehe:)
Underveis --> Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. mars 2008 Så moro at det er flere av oss som bruker monitoren. Synes det er morsomt med dingser, og det er jo egentlig hovedgrunnen til at jeg kjøpte den. Kan forøvrig melde om at nevrosene mine i går ser ut til å være ubegrunnet. Fikk stignin til "høy fruktbarhet" nå, så da har jeg vel hormoner alikevel ;-) Skulle alikevel gjerne vite om noen vet om utflod forløper som normalt, selv om man ikke får eggløsning. Skulle vel kanskje tro det med mindre man er kastrert? Noe hormonstigning er det vel uansett?
victoria11 Skrevet 1. mars 2008 #4 Skrevet 1. mars 2008 Jeg har også kjøpt Clearblue fertilitetsmonitor, og er på min 2 mnd. Den første mnd gikk jeg rett fra lav til maks, men denne mnd begynte den på lav, så høy og så maks i 2 dager. Vet dere om når den er på maks, er det da eggløsningen er, eller er det dagene etter maks? Synes jo det er litt rart at du har eggløsning når den er på max, fordi da burde man jo egentlig ha sex i forkant. Noen som vet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå