Gå til innhold

Hunde innlegg:-) Rottweiler..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en rottweiler tispe på snart 2 år..

Og hun er sååå vill hele tiden.. Kommer det folk blir det enda værre, da blir hun helt i 100..små biter på hånden deres..Ikke noe hardt..Hun er kjempe snill og veeeldig koselig..men hun er så voldsom.. Snart kommer jo babyen også og da er det litt skummelt.. Noen som har erfaring med litt "galne" hunder?

takk for svar! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her må jeg bare prøve meg frem. Dette har virket på andre hunder jeg har hatt, men har da helelr aldri hatt rottweiler..

Overse henne når hun er alt for ekstatisk/ slitsom. Det holder med et klapp, vis at dere har sett henne.

Når hun roer seg er det tid for ros og MASE kos.

Da kombinerer hun rolig adfersel med kos og ros, og ser at den ville blir oversett.

Utover dette er det desverre noen hunder (akkurat som mennesker) som er naturlig oevraktive. det er flere hunder som får hjelp fordi de har adhd, eller andre forstyrrelser.

Ikke kjeft iallefall.. Det er stygt å si det, men det er som med småbarn. Overse den atferden man ikke vil ha, og ros og jobb med det positive. Dytt hele tiden frem det positive, og sørg for mye oppmerksomhet. :)

Gjorde det samme med min tispe, da hun aldri kom over det gale valpestadiet, og det virket :) hun tok det iallefall veldig kjapt :)

Skrevet

Hei.

Svarte nettopp på et annet innlegg fra en rottweiler-eier her og anbefalte å lese boka "klikkertrening for din hund", se www.canis.no og sette deg inn i klikkertrening av hunder hvis du ikke allerede har gjort det. Det er fullt mulig å lære elleville og glade hunder at det lønner seg å være rolig og sitte pent når det kommer besøk, rundt babyer osv, uten å måtte drive med kjeft og styr og helt uten å ta vekk gleden og iveren du sikkert elsker ved din hund :-)

Skrevet

Tusen takk for mangen gode tips:-)

De skal prøves..

Skrevet

Den boken skal jeg absolutt se om jeg finner ja:-)) tusen takk..

Skrevet

du kan faktisk lære hunden og slappe av.

hunden har noen beroligende soner, og den kar kontakt soner.

beroligende soner er på brystet og mellom fremfotene.

når hunden din blir vill, eller du merker tegnene på den, stress f.eks. så sett den ned med hunden mellom beina dine, slik at du sitter som en ryggsekk,prat roooooolig med hunden, og stryk den på brystet og mellom beina, du må nok regne med å måtte holde hunden fast i begynnelsen, men etterhvert vill den koble strykingen med ro, da kan du be hunden roe seg mens du stryker på den, ikke rør hodet, sidene, rygg og halerot da dette er kontaktsoner.

du kan f.eks bruke en matte som dere sitter på når dere skal ha en rolig stund slik at den matten kobles med ro, å henvise hunden dit når du merker den tar av,

Skrevet

Tusen takk for mangen gode tips!! ALT skal prøves:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...