Gå til innhold

Nervevrak..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan komme med noen trøstende ord til en ekstremt nervøs førstegangsfødende?

Har termin om en uke, og er så redd. Er ikke redd for å få vondt osv. Men klarer ikke dette med å ikke ha kontroll. Ting kan jo skje når som helst og synes det er en fryktelig skummel tanke.

Tør ikke tenke på hvordan nervene mine vil være om jeg går over tiden..

Dere som har født før, kan dere fortelle litt om hvordan det startet? Tok det lang tid fra dere skjønte at noe var på gang til dere reiste på sykehuset?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I tre av fire tilfeller hos meg startet fødselen med vannavgang. Fikk så rier ganske snart etterpå. Har tatt kontakt med føden umiddelbart etter vannavgang, og blitt bedt om å komme med en gang.

Husker godt hvor nervøs jeg var da jeg skulle ha førstemann. Min mor hadde foret meg med all verdens forferdelig fødsler, så jeg grudde meg forferdelig. Må si jeg ble positivt overrasket over at det gikk så greit, hadde jo forestilt meg noe som var mye verre enn det var.

Du må ikke være redd for å miste kontrollen, det kan hende at du opplever å ha den tilstede hele tiden, og hvis du så skulle miste kontrollen kan du være sikker på at det er noen der som vil veilede deg gjennom hele fødeprosessen.

Lykke til med fødselen - får håpe du føder til termin om ikke før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...