Gå til innhold

Forlovelse ----> giftemål?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns at om man frir og forlover seg, så bør det bli et bryllup innen 2 år. Fatter ikke at man gidder å forlove seg for å være det i flere år. Kjenner et par som har vært forlovet i 8 år, men han har sagt at han ALDRI kommer til å gifte seg. Hvorfor forlove seg da?

Er det bare jeg som er rar her eller hva sier dere jenter? (Og gutter?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forlovelse er lik planlegging av bryllup i mitt hode:)

Skrevet

Helt enig, når man har bestemt seg for bryllupsdato er man forlovet, ikke før...

Skrevet

Jeg har alltid sagt at jeg forlover meg KUn visst jeg skal gifte meg..og bryllupet skal stå innen 2 år..så klar ting kan jo komme i veien, at man får dårlig økonomi å må utsette et osv da..men vitsen er jo at man skal gifte seg da..og ikke forlovet i uendelig mange år.

Evig forlovelse har jeg aldri forstått meg på..

Skrevet

Enig! Jeg har også et vennepar som har vært forlovet i 10 år, hva er vitsen med det da?

Skrevet

"Regelen" er at man skal sette en bryllupsdato i løpet av det første året man er forlovet. Kan godt vente 3 år med å gifte seg, men datoen skal settes innen man har vært forlovet et år:))

Skrevet

Foreldrene mine var forlovet i 18 år før de giftet seg.

De var forlovet fordi de visste at de skulle være sammen for alltid, men hadde ingen planer om å gifte seg.

Men plutselig en dag så de noen stilige ringer, og mamma sa til pappa: Du, de var fin de ringene. Skal vi gifte oss eller? ;-)

SÅ koselig:-)

Skrevet

Jeg hadde ikke forlovet meg hvis vi ikke skulle giftet oss, Syntes 2 år etter forlovelsen greit å vente siden det koster å gifte seg. Trenger litt tid til å spare.

Skrevet

Synes til og med at 2 år er vel lenge jeg.. Da man forlover seg skal dato for bryllup settes og planleggingen begynne :o)

Skrevet

Helt enig!

Vi var forlovet de månedene før bryllupet mens vi forberedte og planla den store dagen. Noe annet blir feil for meg.

Skrevet

Vi forlovet oss når vi ventet førstemann... En av hovedgrunnene var fordi svigermor er litt gammeldags så vi visste hun ville bli veldig glad. =)

Vi giftet oss knappe 2 år etter =) Men vi hadde ikke satt noen dato for bryllup når vi forlovet oss.

Skrevet

Min kjære samboer er ikke særlig interessert i å gifte seg. Det har jeg alltid visst og er helt greit. Likevel ønsker jeg meg en ring og ønsker at han også skal ha en. Kall det hva man vil, jeg vet ikke hvorfor, men jeg vil gjerne at vi begge skal bære en lik ring på "den fingeren" som et symbol på vår kjærlighet. Samboeren min synes det er en god ide. Ingen har spurt den andre om ekteskap, er bare et symbol på den livslange pakten vi alt har bestemt oss for.

Ringen skal være på ringefingeren, og dersom noen spør om vi har forlovet oss er det lettere å si ja. Vi vet ikke om vi noen gang kommer til å gifte oss, men vi vil bære ringen som en forlovelsesring. Den "viser verden" at vi hører sammen, vil være sammen for alltid og at vi elsker hverandre. Det er selvfølgelig helt ubetydelig for "verden", men svært fantastisk for meg.

Synes jeg bør kunne bære en ring på forlovelsesfingeren med like stor selvfølgelighet selv om jeg ikke skal gifte meg.

Skrevet

enig.

min søster er sånn. de har vært ilag i over 10 år hvertfall..

da eg fridde til min mann, så spurte eg han om han ville forlove seg med meg, for at vi sku gifte oss til sommmern.

Skrevet

jeg og typen har også snakket om dette, vi er enige om at en forlovelse bør komme når vi er klare for å gifte oss innen ca 2 år... vi skal ikke ha noe stort kirkebryllup heller, så kan hende det plutselig blir noe morsomt og spontant og en skikkelig fest sammen med masse venner og familie:)

Skrevet

Må bare ta med dette:

Fra Wikipedia, den frie encyklopedi

Gå til: navigasjon, søk

En forlovelse inngås av et par for å kunngjøre for slekt og venner at man har til hensikt å gifte seg i nær fremtid, normalt innenfor ett års tid.

Skrevet

Jeg har også alltid sagt at eg ville gifte meg innen to år etter forlovelsen.. Vi hadde til og med begynt å tenke på dato, men så ble eg gravid og vi utsatte det til i år.. Så vi gifter oss etter 3år og 1mnd sammen, og 2 år og 10mnd forlovet...

Eg skjønner heller ikke hvorfor folk skal forlove seg bare for å forlove seg liksom.. Å være forlovet eller bare samboere er jo d samme, mener nå jeg.

Svigermor og typen hennes er forlovet, men kommer ikke til å gifte seg.. Det synes jeg blir for dumt igjen..

Skrevet

Når en forlover seg,så lover en jo at en skal gifte seg med hverandre.

Da fatter jeg ikke vitsen med en forlovelsering hvis en ikke har tenkt å gifte seg i utgangspunktet.?!

Jeg synes at når en forlover seg bør en sette en dato for bryllupet i løpet av ett par år ja.

Skrevet

Si det til mannen min.. hehe..

Han fridde august 2004.

Hadde jo tenkt til å gifte oss, men så kom gutten og det var ikke bare bare. Det var ut og inn på sykehus og bryllup var det siste vi tenkte på.

Så ble han bedre og jeg ble gravid igjen og ble dårlig og sengeliggende. Lillemor kom og hverdagsmaset tok oss.

Nå har ting begynt å roe seg og til høsten begynner hun i bhg.

Vi orker ikke noe stort bryllup. Det er uaktuelt i den situasjonen vi er nå, men vi vil fortsatt gifte oss, men det blir noe små greier med bare oss og ungene.. En gang i fremtiden.. forhåpentligvis.

Ting går ikke alltid som planlagt. noen ting tar litt lenger tid og blir nedprioritert.

Skrevet

Synes faktisk det er verre med de som forlover seg rett etter de møttes, og ikke snakker om gifting med en gang!

Men meg og kjæresten har jo faktisk ikke forlovet oss, nettopp fordi vi vet vi ikke kan gifte oss med en gang, og gidder ikke være forlovet bare for å være forlovet. Jeg har veldig lyst å gifte meg med han snarest da, men har ikke peng eller hus eller jobb:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...