Gå til innhold

Hva heter de? (frukt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

De ser ut som klementiner, men når man skreller dem så ser man at det ikke er vanlige klementiner. Innsiden av skallet er mer rød-orangeog ikke hvitaktig. Selve "kemletinen" er også rødere og den smaker anderledes. Kjempegod faktisk. Merkelig blanding av sur-søt-bitter. Noen som vet hva jeg mener og hva de heter? Mener å huske å ha hørt det er en krysning mellom klementin, grapefrukt og noe til, men vet ikke helt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blodappelsin?

Jeg bare slenger et forslag ut i luften...

:o)

Skrevet

Søk på www.bama.no eller noe =)

Skrevet

Hehe.. Nei, jeg vet da hva en blodappelsin er ;-) Disse er mye mindre, de er prikk lik klementiner utenpå, bare litt glattere og dypere orangefarge i skallet. Trodde det var klementiner førstegang jeg kjøpe slike.

Skrevet

Hehe... regnet med det ikke var det, men hva vet jeg?

Kunne jo være du hadde en dårlig dag!

:oD Hahaha..

Skrevet

Pomelo du mener eller?

Skrevet

Kan legge til at det lukter grapefrukt av fingrene mine etterjeg nettopp skrelte en. Pussig altså... Aldri sett sånne før i fjord.

Skrevet

kumquat heter de jeg hadde link til, du finner dem på bama=)

Skrevet

Nei, ikke dem, de er jo bitte små. Disse er helt prikk lik klementiner når du ser dem, bare en anelse mer dyp/mørk orange og så er skallet mye glattere enn påvanlige klementiner. Vet ikke hvordan jeg skal beskrive dem ellers... ;-)

Skrevet

Nei, det er IKKE Kumquat, jeg vet hvordan de ser ut og smaker og dette er ikke det samme. Antagelig er det de jeg la ut link til over her. det stemmer helt at de leverstil Norge mellom februar og april, har glatt skallog ellers ligner klementiner.

Skrevet

hvorfor går du bare ikke inn på frukt.no å finner den?

Skrevet

Kan det være Satsuma?

Kan bare navnet fra en av dusjgel'ene på BodyShop har aldri smakt det - men de lukter innmari godt og ser ut som mandariner...

Skrevet

er det ikke bilde på venstre side av teksten da? På den linken du la ut?

Skrevet

Jeg har jo det, les lenger oppe da. Men det var ikke noe bilde der, derfor er jeg ikke sikker. Beskrivelsen var også veldig kort, men det var den som stemte best.

Skrevet

Jo, det kan være at det er dem, de lignet endel i hvertfall, men de så litt lysere ut i fargen enn de jeg har.

Skrevet

Spør i butikken da ;-)

Si ifra når du finner ut hva det var..

Jeg holder en finger på rød pomelo, er sikkert bilde av den på frukt.no

Sjekk der og se om det er den ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...