Gå til innhold

Mørke ringer rundt øynene - 4 år..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min i kveld har vært blek i ansiktet, rødlig ellers i huden og har mørke ringer rundt øynene..

Bare sliten eller noe annet jeg burde få sjekket?

Dårlig matlyst og ellers litt stille i det siste..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan ikke være blodfattig eller noe?

Skrevet

Hm....kansje lurt å sjekke Ferritin ? Min gutt var veldig blek, ble tatt blodprøver, og verdiene hans var langt under normalen. Blodfattig, lavt ferritin, osv...Jerntillegg i et par år, oppfølging av Barneklinikken, og nå er han frisk og har fått mer farge i kinnene han også:-) Men han var blek over hele kroppen, ikke bare ansiktet..men jeg ville uansett sjekket det på gutten din, det har du ihvertfall ingenting å tape på ;-)

Skrevet

PS : min gutt hadde også dårlig matlyst og var rolig av seg. Så det er mange likhetstrekk her...

Skrevet

Er jo så rart syns jeg... Han spiser masse jernholdig mat, men hvem vet...

Har lurt på i det siste at han kan ha melkeallergi fordi han er mye plaget med løs mage.

Han er skrekkelig glad i yoghurt, biola osv så spiser litt av det ja...

Skrevet

Takk Stjernedryss. Får sjekke det iallefall. Er såpass naiv at jeg trodde at blodmangel ikke var noe barn slet med... :/ Så så fjern er jeg da...:P

Skrevet

Joda jernmangel er faktisk veldig vanlig blant barn, sa barnelegen til oss...gutten min har alltid elsket leverpostei osv, men det hjelper ikke hvis kroppen først er i underskudd. Så en prøve kan være lurt ja ;-)

Et lite tips : for mye melkeprodukt kan hemme jernopptaket i kroppen, juice derimot (spesielt eplejuice) er veldig bra for jernopptaket i tarmsystemet.

Skrevet

Tusen takk! Jøje meg så mye jeg ikke visste ang det.. :)

Vet at juice, som appelsinjuice, hjelper kroppen og ta opp jern, men visste ikke at melkeprodukter hemmer jernopptak!!

Takk, skal få time hos lege! :)

Skrevet

Bare fint hvis jeg kan hjelpe:-) Jeg visste heller ingenting om jernmangel hos barn før gutten min ble testet.. Lykke til :-)

Skrevet

Melkeprodukter kan hemme opptaket av jern litt om han spiser mye av det, men trenger ikke være derfor . ;-)

Samtidig kan han mangle noen vitaminer som hjelper til med opptaket.

Gutten vår har hatt anemi enda han ikke drakk/spiste melk (pga. allergi)+ at han hadde svekket immunforsvar, men han fikk en flytende jern kur, + kosttilskudd. Da det nye kosttilskuddet Animal Parade kom gikk han over på det og tar en del forskjellig. Han har holdt jernlagrene oppe og holdt seg frisk.

Skrevet

Skjønner jo utmerket han er sliten da, vi bor i nord og det føles som det er månedsvis siden vi så dagslys.. :-S Det tar på kroppen.. :)

Skrevet

Skjønner ;-)

Bare spør om det er noe ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...