Gå til innhold

TANNVERK..HJELP!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva kan jeg gjøre???

noen kjerringråd??? er jo helg å her hvor jeg bor er det umulig å få tak i tannlege..

er det noen som har tatt pinex forte???er gravid i 38ende uke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm... den er ikke lett!

Sikker på det ikke er en tannlegevakt et sted, selv om det blir et stykke å kjøre?

Gravide kan i hvertfall ta Paralgin Forte vet jeg (med forsiktighet), for det har jeg fått skrevet ut av legen min. Pinex vet jeg ikke...

Skrevet

nei her er ikke tannleger som er villige til slik hjelp her rundt om..har prøvd før...

tror jeg tar meg en pinex forte snart ja...hele kinnet er opphovent :( auauauuuuuu

Skrevet

Pinex forte jan du ta ja, er det samem som Paralgin forte...

Huffamei, tannverk er helt forferdelig....

Skrevet

Paralgin Forte og Pinex Forte er to forskjellige ting, så jeg vet ikke om du kan ta Pinex Forte. Men det står jo evt i det skrivet som følger med i pakka...

Skrevet

Joda, Pinex forte og Paralgin forte er synonympreparat, altså det samme bare laget fra to forskjellige produsenter ( derfor forskjellige navn). Ikke farlig å ta i "normale" doser i kortere tidsrom under svangerskapet..Sjekk ut på felleskatalogen.no, der kan du lese om legemidler i forhold til svangerskap...

Skrevet

Paralgin forte og pinex forte er det samme og ikke to forskjellige ting som solskinnsbolla skriver over her!!! Begge inneholder 500 mg paracetamol og 30 mg kodein.. Iflg felleskatalogen kan man bruke paralgin forte, men som ved all medisin - følg doseringen på pakken!!!!

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Data fra gravide kvinner som har brukt preparatet indikerer ikke skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Ved langvarig behandling av moren ved graviditet er det sett neonatal abstinens. Det er sett neonatal respirasjonsdepresjon ved bruk av kodein ved fødsler. Overgang i morsmelk: Små mengder er påvist i morsmelk uten at en regner med noen risiko for påvirkning av barnet ved terapeutiske doser. Forsiktighet bør utvises ved vedvarende høy dosering.

Skrevet

Ok, visste ikke at de inneholdt det samme jeg, men det var ikke helt det jeg tenkte på da jeg skrev det heller. Jeg mente ut i fra navnet. Trodde hun leste litt fort og trodde jeg omtalte Pinex Forte. Som jeg skrev, Pinex Forte har jeg ikke greie på...

Men da er det jo ikke noe problem! Håper det hjelper da! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...