Gjest Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Nei, seteleie er når rumpa er ned, tverrleie er når babyen ligger på tvers, altså verken sete elelr rumpe er ned (trenger ikke ligge helt på tvers altså). Man kan føde en baby som ligger i steleie, men ikke en som ligger i tverrleie.
Venezia 1 Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. februar 2008 Men går man i begge tilfeller inn og forsøker å snu babyen? Hvor sent kan de gjøre det - f.eks kan de snu babyen etter at fødselen har begynt?
meg & to små vampyrer Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Det er ikke alle sykehus som prøver å snu babyen i det hele tatt. På Haukeland prøver de f.eks. ikke å snu de.
Venezia 1 Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. februar 2008 Så da blir det keisersnitt, eller?
meg & to små vampyrer Skrevet 29. februar 2008 #6 Skrevet 29. februar 2008 På Haukeland skal man helst føde i sete. Tverrleie er vel keisersnitt da.
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #7 Skrevet 29. februar 2008 Om babyen ligger i tverrleie opptil termin så blir det keisersnitt ja. Min mellomste lå i tverrleie til uke 37, først da la han seg til rette slik han skulle. Jordmor stresset ikke med det og sa de snudde seg nesten alltid selv til slutt, da jeg spurte om vending så mente hun at de pleide ikke gjøre dette, men husker ikke hvorfor.
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #8 Skrevet 29. februar 2008 Ved tverrleie er det keisersnitt ja hvis snuing ikke funker eller ikke blir prøvd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå