Gå til innhold

Barn og tannlege

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle er det vanlig at barna er når de begynner å gå alene til tannlegen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei si det...

litt oppi barneskolen tipper jeg...

Skrevet

Jeg vil tro når de begynner på skolen. Da var timen ofte i skoletiden da jeg var liten i alle fall. Nå har jeg bare to små barn, slik at hun eldste har vært en gang hos tannlegen, til tre års kontroll mens hun yngste er for liten.

Skrevet

Jeg var vel 15 år da jeg gikk alene, hehe. Mora mi måtte kjøre meg. Men, hun var ikke med inn altså ;-p

Skrevet

Vet ikke hvordan det er nå, men når jeg gikk på barneskolen fikk vi aldri time til tannlegen på forhånd. Hun bare ringte til klasserommet og sa at "kan *** komme til tannlegen?" og når man var ferdig, fikk man beskjed om hvem man skulle sende ned. Hvis det fortsatt fungerer på samme måte, er det jo vanskelig for foreldrene å være med og frem til de begynner på skolen vil jeg si det er naturlig å være med.

Begynte å tenke på det nå, at er egentlig rart at foreldrene våre ikke fikk vite noen ting. Tror ikke vi fikk med noe brev eller noe til dem heller og vil tro det var/er mange distre barn som ikke tenker på å fortelle foreldrene at de har vært hos tannlegen...

Skrevet

Her er det ikke tannlege på skolen, så en får innkalling i posten også må vi hente poden på skolen og kjøre han til tannlegen... Så da er det jo naturlig å bli med inn også. Er ikke veldig langt da, så når de blir større kan de jo sykle dit fra skolen selv.

Skrevet

Men en 11åring bør klare det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...