Gå til innhold

Burde ikke sett på forum "Beholde barnet?"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke imot abort men ble skikkelig lei meg for å lese om alle som tar abort i situasjoner hvor jeg aldri ville gjort det (noen som ikke vil ha to tette f.eks.). Har bare lyst til å adoptere alle de barna som ikke får lov til å bli født bare fordi det ikke passer så godt. Og jeg som trodde at jeg var liberal og åpen....Det gjør vondt i mammahjertet mitt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kjenner du nok ikke deg selv så godt da.

"liberal og åpen".......

Skrevet

For oss som har hatt mange ufrivillige aborter er det også helt forferdelig å lese om de som tar abort, og det egentlig uten noen god grunn.. Som at det ikke passer helt nå, termindatoen er for sent på året osv...

Kunne ikke vi heller fått de babyene? Også kunne disse fått alle de ufrivillige abortene??

Skjønner virkelig ikke at noen klarer å ta et sånt valg og gjennomføre det..

JA, vi er alle forskjellige, MEN... uff :(

Skrevet

jeg holdt på å gjøre det selv.. 11+5.. men var på tur til å reise på sykehuset, men klarte ikke... er nå 24uker på vei, med tremin farlig nærme min siste eksamen... men gud som jeg gleder meg nå..

Skrevet

er personlig i mot abort,men dette må være et valg hver enkelt gjør..personlig hadde eg bare vurdert abort viss ungen ikke kunne leve utenfor livmoren eller viss eg mest sannsynlig ville dø pga graviditeten:) downs syndrom eller andre funsjonshemminger hjertelig velkommen, skulle eg bli gravid etter voldekt hadde eg aldri tatt bort MITT barn.. sikkert mangen som blir sint på meg,men valget om abort er PERSONLIG...slik er eg,men har full forståelse for at andre gjør sine egne valg,en må respektere at en ikke tenker likt...selv om det gjør vondt når en tenker på det...har mangen venniner som har tatt abort i faste seriøse forhold fordi det passet dårlig og dette må en bare ha forståelse for å støtte de alt en kan...

Skrevet

What? Er det noen som begrunner abort med at terminen er for sent på året?

...........sjokkert.

Skrevet

jeg tok abort for at min kjæreste ikke ville ha den ungen.han ga faen.så klart har jeg slitt veldig med dette.hadde kort tid til å tenke på det også.er jo ganske greit at det blei sånn også.for han er jo en drittsekk.

Skrevet

en kan slite veldig med en abort..har venniner som sliter fleire år i ettertid,men er faren til ditt barn ikke til å stole på har du spart deg for vanvittig mangen bekymringer i forhold til ditt barn:) håper du har noen å prate med:)

Skrevet

og jeg er heldigvis ikke sammen med han lenger.men,fy faen jeg sleit lenge etterpå.følelsene kom.og fryktelig sjalu på andre som fikk være gravide.

Skrevet

Jeg tok abort en gang. Rett og slett for at jeg ikke hadde lyst på barn enda. Var da 24 år.

Aldri angret på det! Synes det er helt opp til hver enkelt å bestemme og synes heller det ikke behøver å ha noen spesiell grunn for å gjøre det.

Opp til hver enkelt mener jeg

Skrevet

lioevr27pp, Vi*SKAL*Klare*Det

helt enig med deg. blir skikkelig kvalm når jeg leser om at d passer liksom ikke så godt.. å slike ting. d er så alt for lett å ta bort et barn som kunne gjordt livet til noen lykkelig. tror veldig mange tar abort valget av egoistisk grunn. hva med å fullføre graviditeten å la noen som ikke får d til adoptere?

var på ul i uke 6 å så hjertet slå. uke 8 å så armer å bein bevege seg,

uke 11 da så vi en frisk liten baby som lå å sprella å vinka til oss. vi så armer, bein, nese øyne alt.

tenke seg til at d enda er lov til å velge dn lille bort.

Skrevet

må bare reagere på at man ikke har lyst på barn.!!! d finnes prevansjons midler som funker for di som ikke har lyst på barn!

at du ikke angret har sikkert noe med at du egentli ikke har satt deg inn i va en abort er og hvordan dn utføres...

Skrevet

Ærlig talt grysom! Nå synes jeg du begynner å tråkke litt over streken her.

Skjønner deg litt siden du har forsøkt lenge med å bli gravid, men det er noen som blir veldig lett gravide og prevansjon ikke holder. Har blitt gravid to ganger med prevansjon selv- den første valgte jeg abort med og jeg har heller aldri angret på det valget og jeg vet hva en abort innbærer- har sett det mange ganger da jeg tidligere jobbet på opperasjonsavd.

Å velge abort er helt opp til hver enkelt og det går faktisk an å aldri angre på det, men skjønner vel også at det kanskje kan være vanskelig for noen å forstå- som de som har slitet med valget i ettertid eller de som sliter med å få egne barn.

Og husk at abort er fullt lovlig!

Skrevet

diskuterte d med mannen min i stad...

å vi er enig om at vi synes abort skal være selvbestemt men at d burde være mye strengere regler og rammer rundt d..

har selv vært igjennom prosidyren da vi mistet i 12 uke. å opperasjonen gikk forferdelig galt. hadde rier i tre dager etterpå før jeg måtte gjennom en kjemisk abort i tillegg. så jeg har veldig mye følelser rundt temaet. sex har den effekten at dn kan lede til svangerskap. har man sex burde man vite om risikoen å ta ansvar. å jeg mener at å ta ansvar ikke er å ta snarveien gjennom abort.

tråkker sikkert mange på tærne nå men d er d jeg innerst inne føler!

Skrevet

ang prevansjonsmidler:

de er ikke 100% sikkre... det er jeg et levende bevis på.

p-piller, p-ring, kondom... funker dårlig... til og med p-sprøyte...

har mistet to, og venter nr to... ingen abort..

men jeg gjorde det jeg kunne for å ungå å bli gravid...

nå har legen skrevet det i jurnalen til og med... prevansjon funker ikke på meg... blir for lett gravid... men har også en defekt eggleder som gjør at egget setter seg fast og gravisiteten blir utenfor livmoren...

hell i uhell kan men kanskje si..

Skrevet

jeg viste om den defekte egglederen før alt dette skjedde.. klarte ikke å ta sjansen på å ødelegge mer inni der...

barn ja takk...

(forstår de som mener noe annet, men jeg vil ikke bli gammel og angre på det jeg gjorde som ung... som gjorde at jeg aldri fikk barn)

Skrevet

hei

Det er nok ikke alle som tar abort bare fordi det ikke passer osv...Jeg har to flotte, friske barn som betyr alt for meg. Jeg har tidligere vært en såkalt "motstander" av abort uten gyldig grunn..Derfor var det ekstra tungt når jeg faktisk kom i en situason der jeg måtte ta en slik avgjørelse. Og for de fleste er dette en MEGET tung avgjørelse å ta. For meg var det helsen som stoppet meg, og ja, jeg kunne valgt å beholde. Men risikoen syntes for høy, og bestemte meg for å nyte livet som mor for de to barna jeg har.

Følelsen jeg egentlig sitter med er sorg over å ha "mistet" et barn... Selv om dette var min avgjørelse, av hensyn til meg selv og de rundt meg, føles det tomt nå når alt er over... Og til deg som mener en heller burde adoptere bort: Om man ikke kan beholde, det er jo faktisk en del av deg selv! Jeg tror aldri jeg kunne overlevert en del av meg selv...Håper du aldri kommer i en situasjon du må ta en slik vanskelig stilling til noe. Jeg trodde aldri jeg ville befinne meg i en, men så feil kan man ta. Man har bare nuet man lever i, hva morgedagen bringer vet ingen!

Skrevet

huff så fælt,vi har alle vanskelige ting vi må leve med..tenker alltid det som ikke dreper deg gjør deg sterkere...men en abort er sårt...fælt at kjæresten din ikke brydde seg...har opplevd det selv...

Skrevet

Sitat: "Jeg er ikke imot abort men ble skikkelig lei meg for å lese om alle som tar abort i situasjoner hvor jeg aldri ville gjort det"

Men så handler ikke disse historiene om deg heller! Når en kvinne bestemmer seg for abort, så bør man ha respekt for at dette er hennes valg, og at det valget føles riktig for henne i den situasjonen hun er i.

Det er aldri slik at du eller jeg eller andre er de riktige til å si om grunnen for abort er "god nok". Det er ene og alene den gravide kvinnen som vet det.

Og jeg må si at jeg blir rimelig provosert over alt snakk om å beskytte det ufødte liv. Hva med det fødte liv?? Kanskje burde man heller virkelig sette sin ære i å gjøre noe for alle de barn som er født inn i et liv uegnet for barn.

Skrevet

enkelte situsjoner gjør jo selvfølgelig at man ikke har noe valg...

Skrevet

flere undersøkelser viser at d er ikke nødvendig vis at barnet blir valgt bort fordi d ville fått d fælt etter på men av livstils hensyn...

flesteparten av di som tar aborter får jo barn senere...

jeg syns at d tas litt for lett på...

Skrevet

Skriver under på denne! Altså det Chezka sier...

Det er mye verre å la et barn vokse opp i en ustabil familie enn å ta abort før det barnet er blitt mer enn et embryo. Klart spiren kan bevege seg og har visse funksjoner innen uke 12, men de som virkelig ikke ønsker seg den spiren, eller som har samvittighet nok til å la den lille slippe unna en ustabil familiesituasjon BØR ta abort.

Jeg prøvde å presse søsteren min til å beholde spiren sin tidlig i høst, men er nå glad hun tok abort, for jeg synes ikke forholdet dems virker sterkt og stabilt nok. Dvs. jeg synes ikke han fyren er noe pappamateriale i det hele tatt, og siden jeg vil det beste for søsteren min håper jeg hun greier å styre unna en graviditet før hun vet at hun vil ha barn og har funnet den rette pappaen.

Skrevet

jeg skjønner godt at man må ta d tunge valget når d står om mors helse . eller barnets fremtid.. så det er ikke d jeg kritiserer...

Skrevet

Jeg må bare få presisere at fra min side, så var ikke dette snakk om kritikk til veloverveide valg, hvor man av personlig grunn ikke ser noen annen utvei.

Jeg snakker om alle andre tilfellene. Har lest utrolig mye sprøtt etter at jeg selv fikk problemer med å fullbyrde et svangerskap og trengte info.

Det er disse situasjonene som gjør det hele så sårt. Folk som ser alt for lett på den utrolige opplevelsen det er å bære frem et barn, folk som ikke ser alvoret i situasjon og bruker abort som prevensjon, folk som vil ha termin i en annen mnd osv.

Eksemplene er mange, og det er disse som gjør så vondt å lese.

Jeg håper selv av hele mitt hjerte at jeg aldri blir stilt i en situasjon hvor jeg må ta stilling til abort. Det hadde jeg aldri fikset. Ikke etter å ha sett såpass mange av mine egne spirer forsvinne ut.

Men: jeg er veldig veldig stolt over de som velger å bære frem barnet, og adopterer det bort, og lar et barnløst par få kjangsen til å oppleve familielykke. All honnør til de som klarer å ta det valget, selv om det må være minst like vanskelig. Det er veldig beundringsverid :)

Det er ikke barna som har bedt om å bli laget, og jeg synes iallefall at det er veldig viktig å gi så mange av dem som mulig, en mulighet til å vokse opp, elske og bli elsket og rett og slett oppleve livet :)

Men alievel: det er godt å se at vi er forskjellige, og har forskjellige synspunkter. Ellers hadde verden vi lever i vært jævlig kjedelig.

god kveld damer :)

Skrevet

synes noen her inne er litt vel tøffe mot andre.... jeg har selv ett barn og venter nå nummer 2.... men: da jeg var 16år ble jeg gravid (med prevensjon) og valgte da å ta abort. jeg har aldri angret på dette heller. Jeg var alt for ung til å få barn da, og barnefaren hadde vel ikke kommet til å stille opp så mye som jeg hadde behov for.... (det visste jeg ikke da, men vet mer i dag...)

det kan vel være litt mer bak noen av situasjonene enn det ser ut til, og mer enn hva folk skriverpå nettet.....

ser at det er noen som tar abort i situasjoner hvor jeg ikke ville gjort det, men synes likevel det er bra at vi har muligheten til å velge...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...