♥♥mortil4♥♥ Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Svangerskapskløe er når leveren ikke tåler svangerskapshormonene, og den begynner å virke dårligere, og klarer ikke å skille ut de avfallstoffene den skal. Stoffene blir da igjen i kroppen, og noe av de, kommer ut i huden, og starter alvorlig kløe =/ Dette kan være skadelig for mor, men etter 37e svangerskapsuke, kan det være direkte dødlig for babyen. En vil derfor oftest bli satt igang da, dersom verdiene er over det dobbelte av det normale. Men noen ganger er det helt uskyldig. Huden strekker seg når man vokser, og kløe (spes på magen) er derfor vanlig. Men klør man mye, bør dette tas opp med lege/jm, og en tar da en leverprøve for å være sikre på at det ikke er leveren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå