Gå til innhold

noen som føler det som meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er veldig glad over å ha en spire i magen. samtidig kjenner jeg at jeg blir oppgitt over å måtte tenke over hva jeg gjør, hva jeg kan spise og drikke osv. litt kjedelig å ha noen som skal bestemme over meg på en måte.

kjenner også at jeg er redd for å bli mamma. tenker mye på økonomi, ansvar og må innrømme at jeg er litt redd. noen som har lignende følelser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det også sånn! Veldig :\

Nå vet jeg ikke om jeg er gravid enda, men er 90% sikker. Skrev et innlegg på 1.gangsdebatten om dette med følelser :)

Skrevet

Hei

Jeg tror det er viktig å ikke tenke for mye på hva man kan og ikke kan spise. Det viktigste er at man spiser sundt. Jeg spurte da jeg bestilt time på lege kontoret, der sa de at det bare var å spise i vei.Eneste jeg fikk beskjed om var å ta folat.

Det eneste jeg prøve å passe på er å ikke drikke for mye kaffe,te og cola... Noe jeg ikke har lyst på alikevell.

Ellers er du absolutt ikke alene om å være litt redd for å bli mamma. Jeg er utrolig spent, gruer meg til lite søvn, og lite tid til meg selv. Men jeg har alt tatt det valget, så man får vel prøve å tenke posivivt. Jeg tenker mye på om jeg kan få fødselsdepresjon. Synes det høres skummelt og trist ut.

Skrevet

Jeg forstår deg. Du forteller om mye som jeg tenker på om dagen også. Det er et stort valg vi har tatt. Mye som skjer på innsiden som en ikke har kontroll over- et nytt menneske som vokser- INNI oss!!! Det er absurd, men samtidig et under. Vekslende følelser: oppstemthet noen timer, så engstelig en stund, og så panikk på natten. Redd for å miste meg selv, min frihet. Kjenner jo ikke dette som vokser inni meg. Hvordan blir jeg som mamma? Det er visst helt vanlig å føle alt dette, og det være engstelig. Så får trøste oss med det. Går nok bra, skal du se. Godt vi ikke er alene om å være forvirret og engstelig i hvert fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...