verdensbestegutt Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Trodde jeg kjente noe for noen uker siden, like ved navlen, men kanskje det bare var tarmene mine??? Syns det er vanskelig å ikke vite om det er noe liv der inne liksom. Når er det vanlig å kjenne noe? Er 2. gangs fødende.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 jeg har også følt at jeg har kjent noe tidligere men denne uka har jeg ikke merka noe TROR JEG:P hehe snakka med jm om d og hun sier at d er tidlig enda...og at morkaka vokser mye nå og at d derfor også kan vere vanskelig å kjenne noe... vi skulle ikke bekymre oss:) klem:I)
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 Det der er jo så individuelt at det er umulig å svare på. Det sies at man kjenner liv første gang fra uke 18-22, i noen tilfeller kjenner 2.gangsfødende det tidligere enn dette men det er ikke en selvfølge at de skal gjøre det forde. Du vet sikkert heller ikke hvor morkaken ligger, dersom den ligger fremme kan det fortsatt ta noen uker til selvom du er 2.gangsgravid. Tror neppe du skal bekymre deg, det er noen uker til du har grunn til det
litjpia06 og lillegutt08 Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Jeg kjente ikke liv før uke 18 ved første og nå var jeg ikke sikker før ved uke 18 så tror du kan ta det med ro. Mange sier de ikke kjenner det før uke 20.
Blå + en i magen Skrevet 29. februar 2008 #5 Skrevet 29. februar 2008 Jeg kjente ikke liv før uke 22...
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #6 Skrevet 1. mars 2008 med første kjente jeg liv ca uke 16, men tror det var fordi jeg var syk hele tiden og stort sett lå på sofaen og hadde allverdens tid til å kjenne etter.... kjente liv i forgårs, men ikke igår.... er bare 13+5, så jeg stresser ikke med det enda:)
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #7 Skrevet 1. mars 2008 kanskje morkaka di er foranliggende, da er det vanskelig å kjenne noe særlig så tidlig:) men det tar seg opp! hos meg begynte det skikkelig i uke 22, har altså foranliggende morkake jeg da..
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #8 Skrevet 1. mars 2008 Jeg er også 16/17 uker på veg og 2.gangs, har heller ikke kjent liv. Jeg kjente det 1 gang med min datter i uke 16. Jordmor sa til meg at det er tidlig enda, og det er ikke unormalt å ike kjenne det for rund uke 20. Men da igjen skal man kjenne spark vher dag.
MorCathy *spire fire og fem!!* Skrevet 1. mars 2008 #9 Skrevet 1. mars 2008 Alle bør ha kjent liv innen uke 24, det er ingenting som tilsier at man skal kjenne spark hver dag fra uke 20. I uke 20 har barnet fortsatt då god plass at det tuvler uten at mamma nødvendigvis bør kjenne det. Fra uke 28 derimot... da skal man kjenne liv og røre hver dag og det skal tas på alvor dersom det er lite eller ingen aktivitet en dag eller fler. Man bør derfor ikke helt uroe seg selv om man ikke kjenner liv før etter uke 20 for første gang. Det viktigste er at spira trives, ikke hvor tidlig vi kjenner eller ikke kjenner livet i magen. Dette er helt klart noe vi alle venter på og gleder oss stort til, men det må ikke bli en "førstemann" sak... Selv er jeg 4. gangsfødende, venter tvillinger og kjenner minimalt med liv, er 21+2 og det er ikke mer enn ca 2 uker nå som jeg er 100% sikker på at det er barna jeg kjenner og ikke tarmaktivitet eller innbilninger. Det kjennes når det skal
augusta Skrevet 1. mars 2008 #10 Skrevet 1. mars 2008 Har kjent mye i dag og i går : ) 19 + 3 i dag : )
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #11 Skrevet 2. mars 2008 Spør jordmor du, min sa hvertfall at man burde å kjenne liv hver dag f.o.m uke 20 og utover. Men som man ser her inne er det individuelt hva folk, den lege og dens jordmor sider.Og jeg regner med at det ikke er faitsvar for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå