ZamZam Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 F**K å hadde lagt lillemann på 11 måneder, som vanlig står døre oppe mens han småsurver og lager godlyder i senga før han sovner.Plutselig hører *thoud* og HYYYYL. Han har søren meg klart å klatre ut av sprinkelsenga, men glemte fallskjermen.. Hva er tegn på hjernerystelse? Han ble skremt, men har ingen synnlige skader etter fallet går greit og er nå i segn igjen for å prøve å sove, men denne gangen er det helt stille
Dronningen! Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Oppkast, besvimelse, kaldsvette, øyne som ruller... De små tåler mye men er du i tvil- ta kontakt med lege!
Salat Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Ved hjernerystelse blir man bevisstløs hvertfall. Hvis han skrek med en gang går det sikkert bra, men hvis det tok litt tid kan det være han var borte et øyeblikk. Da hadde jeg ringt lege for sikekrhetsskyld.
Dronningen! Skrevet 29. februar 2008 #5 Skrevet 29. februar 2008 Man trenger IKKE å besvime ved hjernerystelse....
Salat Skrevet 29. februar 2008 #6 Skrevet 29. februar 2008 Åh, det fikk jeg beskjed om da største ramlet ned fra sofaen med hodet først! Legen sa at hvis man ikkke bli borte så blir det sett på som hodeskade og ikke hjernerystelse.
♥pilutta♥ Skrevet 29. februar 2008 #7 Skrevet 29. februar 2008 Jeg jobber som sykepleier i et akuttmottak, og vi får ofte inn barn med hjernerystelse. Barnet trenger ikke å ha vært bevissløs for å få hjernerystelse. hvis han skrek med en gang, er selvfølgelig det positivt, for da har han ikke besvimt. Men, du bør vekke han to-tre ganger i natt, hvis han virker slapp/sløv eller om han er vanskelig å vekke må du kontakte legevakt. Eller om han plutselig begynner å kaste opp. Håper ikke jeg skremmer deg nå, men det kan være alvorlig å falle såpass høyt som det er fra en sprinkelseng. Bedre å være føre var:-) Er du noe som helst i tvil, ring legevakt og forhør deg med dem. Lykke til, alt går nok bra med gutten din:-)
ZamZam Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 29. februar 2008 Takk for svar og link! Ok, har lest om det nå og skal bare sjekke om pupillene reagerer ordentlig ved lys siden de andre symptomene er så vanskelig å indikere på de små¨, han sover forøverig søtt allerede. Må snart printe ut ei førstehjelpsliste til meg selv her slik at jeg slipper å spørre/søke opp på nett hver gang det er noe. Tror nok at jeg ble mer redd enn han faktisk for en meter er langt det når man er liten.. Takk for svar, regner med at han bare slo seg litt og ble skite skremt. Håper dette er en stopper for klatre og flyve perioden for nå..
Dronningen! Skrevet 29. februar 2008 #9 Skrevet 29. februar 2008 Flisa mi ramlet ned fra stellebordet da hun var liten, hun var ikke borte men hadde sterk hjernerystelse allikevel.
Salat Skrevet 29. februar 2008 #10 Skrevet 29. februar 2008 Dårlig informasjon hos noen leger altså! Godt jeg har byttet fastlege.
Dronningen! Skrevet 29. februar 2008 #11 Skrevet 29. februar 2008 Ja det kan nok hende at det er der det ligger.... Bevisstløshet kan være en av symptomene på hjernerystelse.
ZamZam Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 29. februar 2008 OG jeg som akkurat hadde blitt bergoliget.. Han soer nå så jeg vil ikke vekke han får å ta han med ned til legen, men jeg skal vekke han i natt og hvis det er noe så tar jeg selvføgleig kontakt med en gang. Han har ikke kastet opp og som sagt sover som en sten. ikke klam rolig post og ser ut som en liten engel, vel og merke uten vinger..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå