sekstisjuer Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Heisann! I mine tre første svangerskap var jeg ikke hoven i det hele tatt. Med nr. 4 ble jeg skikkelig hoven ( mer som tømmerstokker) fra anklene og ned cirka en og halv måned før termin. Var hos jordmor for ei uke siden, og da kommenterte hun hvor hoven jeg var ved forrige svangerskap. Nå er jeg i uke 25 og har allerede begynt å hovne på hender og føtter. Er ikke det litt tidlig? Heldigvis har jeg forholdsvis lavt blodtrykk, og urinen er helt fin, så jeg tror ikke at det er et tegn på svangerskapsforgiftning. Skal på ny kontroll allerde om ti dager, så jordmor følger heldigvis med i tilfelle det skulle utvikle seg til noe. Jeg er jo ikke tjue lenger, så det har kanskje noe med alderen å gjøre? Flere som er hoven eller har vært det i tidligere svangerskap?
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Jeg er 24+3 (tror jeg...) og har begynt å hovne litt opp. Synes også det er tidlig...
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 ørtende gangen jeg anbefaler det nå,men drikk sitronvann,grapefruktjuice og/spis grapefrukt... opphovningen er jo vann i kroppen og tre ovennevnte ting er vanndrivende...
dille30 Skrevet 1. mars 2008 #4 Skrevet 1. mars 2008 Grapefrukt inneholder også kinin, og kinin får den glatte musklaturen i kroppen til å trekke seg sammen. Livmoren betsår av glatt muskulatur, så for mye kinin kan føre til økte kynnere og evnt. rier. Men husk at dette er i store mengder, så litt grapefruktjuice/grapefrukt pr dag er ikke noe å bekymre seg for. Jeg fikk råd av jordmor om å drikke grapefrukjuice da jeg gikk på overtid i mine foregående svangerskap for å bidra til at fødselen startet.
sekstisjuer Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. mars 2008 Drikker flere glass om dagen med sitronvann jeg, men likevel har jeg begynt å hovne. Grapefruktjuice og grapefrukt greier jeg ikke å få i meg, men takk likevel for tipset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå