Gå til innhold

Kjøkken - gi meg ditt beste tips (innredning)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tegner kjøkken igjen og igjen. Klarer som nevnt tidligere ikke helt å bestemme meg her :o/

Så kom igjen folkens gi meg ditt beste tips ang. innredning, hvitevarer, skapplass osv osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SÅ MYE SKAPPLASS SOM MULIG!

Vi gleda oss sykt til å få nytt kjøkken, til å få så mye bedre plass, for det var jo ørten flere skap enn det vi hadde. Men jammen klarte vi å få fylt i de alle sammen med det vi hadde.

VI skal ha skap over skapene og, sånn at det går skap helt i taket. Da får vi bedre plass, en plass til å oppbevare rot, og vi slipper å vaske oppå skapene, hehe.

Skrevet

Kolonialskuffer!!!!!! Masse av dem, de er uunnværlige! Beste investeringen vi gjorde på vært kjøkken og så har vi 3 hjørneskap, to med slike man kan ha panner på og snurre rundt og en med hyller. Siste vinkelen går ut i en stor halvøy, deilig å god plass. Man får aldri for mye skapplass og benkeplater. Ellers er induksjon å anbefale på det sterkeste!

Skrevet

Meiner det var IKEA sine sider eg var inne på då eg holdt på. Eg har eit litt spes kjøkken ang romform, så det var ikkje heilt godt å bruke for meg. Men for eit vanlig 4-kanta rom går det greit:)

ellers må du tenke på arbeidsbenk, og kor vaskekum og ovn står i forhold. Eg har arb.benk i mellom desse. og høgskapet er ope på midten til mikroen Tenk praktisk bruk og kva som passar for deg:)

Skrevet

Takhøye skap

Kolonialskuffer

Mye benkeplater

Mye lys

Skrevet

Umulig å få for mye skapplass! Og jeg skal uten tvil ha skaper helt opp til taket... Jeg vil også ha en barløsning på enden av benkeplata, så en har et sted å sitte ned for en brødskive i farta.

Skrevet

- Fliser og varmekabler på gulvet. Da kan du søles og styre så mye du vil uten å tenke på gulvet.

- Jeg er ikke så glad i kolonialskuffer, de er jo ikke mulig å regulere i høyden etter behov. Men utrekkbare skuffer i skap derimot er genialt.

- Skal du ha ny komfyr så gå for induksjon selv om det koster litt mer o kankreve noen nye kjeler og stekepanner. Du vil ikke angre, det er som å komme til himmelen å lage mat på.

- Noen har glippe mellom overskapene og taket, andre har høyre skap som er plassert litt høyt for å fylle det ut. Selv liker å ha vanlige overskap men fylle ut tomrommet over med liggende leve skap. Disse er ikke de enkleste å komme til, men der lagres alt det du har men som brukes sjeldent.

- En stor og dyp oppvaskum. Slipper da matsprut oppetter veggen når du skyller av.

Selv kjøpte vi en på ike som ikke skal felles ned i banken men som er laget som en fullverdig benkeplate. Ser mye renere og stilult ut ser om det for noen gir en storkjøkken-følese.

- Skulle jeg gjort det på nytt nå hadde vi i tilegg instalert en matkvern. Det er genialt og så utrolig enkelt.

Skrevet

Overskapene helt opp til taket. Er det ikea kjøkken du skal ha? Det har vi, ståt- veldig fornøyd med det;) MEST fornøyd med de underskapene som har en front, som du drar ut, da følger den nederste skuffen med, og så er det to skuffer til inni. Jeg elsker de underskapene, har to av de - bruker de som "matskap". Skjønner du hva jeg mener?

ellers - underskap som bare er skap er noe dritt, unngå det. Ha for eksempel trådkurver til å ha kasseroller i, eller hjørneskap med karusell.

Jeg er litt uenig i at det er lurt å ha så mange skap som mulig. Kommer an på hvor stort kjøkkenet er. Vårt er sånn L-form, ikke stort ikke direkte lite heller. Vi har bare overskap på en vegg, da virker kjøkkenet større og åpnere.

Vi har en benk på kjøkkenet for å sitte på. Den er genial, fordi hvis du åpner lokket åpenbarer det seg masse fin lagringsplass, så der har jeg alt av plastikk ditt og datt, litt sånne store ting.

Skrevet

Masse skapplass, skap opp til taket og matkvern. Den er min beste venn, slipper de dumme fluene og vond lukt når jeg glemmer matsøpla :)

Skrevet

Takhøye overskap (takforing på toppen)

Kolonialskuffer

Løsninger for kjøkkenredskaper (i skuffer)

Mørk benkeplate (tenk hvor skjøtene sitter i forhold til vasken)

Vifte som trekker bra (regn ut i forhold til hvor stort rommet er)

Stor søppeldunk

En farge/stil du ikke tror du blir lei om 5 år.

Dempere på skuffer og skap

Skrevet

Uttrekksskuffer! Jeg har mer av det enn skap og er superfornøyd med de :) Glemmer ikke lenger ting lengst bak og det er veldig oversiktlig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...