Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Skal i dåp til nevøen vår. Nå har jeg kjøpt Den store Alf Prøysen boka, den ser så fin ut. Har lyst på den selv jeg! Men jeg sliter med kortet. Hva skriver man? Man skriver vel til barnet, ikke foreldrene?
MiEli Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Skriv til barnet ja, men det er vel ikke vanlig å skrive så veldig mye da. Til lykke på dåpsdagen f.eks. ?
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. februar 2008 Flott! Jo mindre jo bedre. Hehe.
BellaSuz Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Jeg fant en kjempefin tekst på en nettside for navnefest, men teksten kan også brukes til dåp da den er rimelig generell for det å oppdra et barn. Å oppdra et barn er som å fly en drage. Du bruker år på å få dem opp fra bakken. Du løper med dem til dere begge mister pusten. De kræsjer... de lander på taket... du lapper sammen, trøster og forsikrer dem om at de en dag vil fly. Og endelig, en dag er de luftbårne. De trenger mer line, og du slipper ut. De rykker, og med hver vridning på linen er det sorg som blandes med glede. Dragen blir fjernere, og du vet at det ikke er lenge til den vidunderlige skapningen vil kappe livslinen som knytter dere sammen og sveve der oppe som den var ment å sveve.... fri og alene. Først da vil du vite at du har gjort en god jobb. Til lykke med dagen alle sammen! Jeg ønsker dere mye vind i de neste 20 årene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå