Lille Ollebolle Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Hva heter den drikken man kan lage med hvit vin i ? Tror de pleier å serveres i mugge. Har gått å hatt navnet i hodet hele dagen, men da jeg skulle søke på oppskrift på nettet var pluttselig ordet borte :-/
Lille Ollebolle Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. februar 2008 nei det er ikke det. Tror det minner om et jente navn... Noe på m eller s kanskje.. hmm
Lille Ollebolle Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. februar 2008 JA :-) Sangria var det! Takk så mye!!
Dronningen! Skrevet 29. februar 2008 #7 Skrevet 29. februar 2008 Så fint at vi fant det ut, vil du ha oppskrift også?
Dronningen! Skrevet 29. februar 2008 #8 Skrevet 29. februar 2008 Nei, den kan faktisk lages på hvitvin også... Isbiter 1/2 sitron i skiver 50 g grønne druer 5 cl cointreau 1 flaske tørr eller halvtørr hvitvin, 75 cl 1/2 flaske club soda Annonse FREMGANGSMÅTE: Legg isen, sitronskivene og druene sammen i en mugge. Druene bør være delt og kjernene tatt ut. Hell så over likøren, vinen og mineralvannet. Rør om og server.
Bøggly Skrevet 29. februar 2008 #9 Skrevet 29. februar 2008 Mmmmm............. Sangeria ja! Det er jo drit-godt da!!! Tar gjerne oppskrift jeg - dersom den er like god som den jeg har drukket under Spanias sol! (Men skal det ikke være Rom i den - det har vi aldri!)
*ale* Skrevet 29. februar 2008 #10 Skrevet 29. februar 2008 Ke?? Sangria betyr vel noe med blod, derav fargen... Jaja.. Sikkert knallgod med hvitvin, jeg liker egentlig ikke rød:) Prøvings!!
Dronningen! Skrevet 29. februar 2008 #11 Skrevet 29. februar 2008 Jeg har ikke prøvd denne men det hørtes godt ut med Cointreau i. (Jeg elsker appelsinlikør)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå