Gå til innhold

Blir mest sansynlig satt i gang på tirsdag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om formen er som nå, og modninga er bra så blir jeg satt i gang på tirsdag! 10 dager før termin.

Var på ekstra kontroll på sykehuset i dag fordi jeg har vokst så fort og mye å dem så på UL at jenta er stor allerede...ca 4kg.. jeg har sterk svagerskapskløe og bekkenløsning, samt utrolig mye vann i kroppen. Legen syns jeg burde slippe å gå ut tiden, også av fare for at ungen skulle bli veeeldig stor.

Så dette er spennende... sitter kanskje med lille Ingvild i armene om bare få dager.

Noen som har opplevd å bli satt i gang før? Er det vondere enn å føde vanlig? Håper jo at fødselen starter av seg selv før tirsdag. Har hatt en del rier før og modninga er godt på vei...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Da er vi to =)

Jeg blir satt igang på mandag. 8 dager før termin. Gleder meg til å få det overstått. Må også få lov til å skryte av sykehuset. De har virkelig tatt hensyn til mors ve og vel og! Fikk akupunktur mandag som var. Ble i tillegg strippet (Det var overhodet ikke vondt!!!) og har siden hatt regelmessige rier/kynnere. Men de stopper opp etter noen timer.

Venter også stor baby. Ca 4 kg. Håper også på at fødselen vil starte av seg selv. Tror nok det er best...

Lykke til iallefall. =)=)

Skrevet

Oi så spennende:-) Selv har jeg 84 dager til termin, så lenge til det er min tur......Men over til å svare på pørsmålet ditt. Jeg har 2 fødsler bak meg en ble satt igang og en vanlig. Jeg syntes det var vondere å bli satt igang, Vannet ble tatt, og riene ble så intense med en gang. Men det er nok fra person til person og fra fødsel til fødsel. Håper det starter av seg selv, det er jo så spennende:-) Men lykke til uansett!

Skrevet

Eg ble satt i gang med ho minsta.og velge heller at d starte av seg selv.fordelen e at du er på sjukhuse og kan få epidural tidli.

Skrevet

Takk for svar.

Bula.. hvor skal du føde?

Skrevet

Jeg skal også settes igang på tirsdag (hvis ikke fødselen starter av seg selv før det), men det er 14 dager ETTER termin....:(

Dette er min andre fødsel og trodde ikke jeg skulle gå så lenge over termin denne gangen. Var og ble strippet i dag, så kanskje ting skjer av seg selv i løpet av helgen.

Ble satt igang forrige gang også (17 dager over termin). Å settes igang innebærer så mangt. Stripping, hormon gele eller pille, ta vannet og sist men ikke minst drypp. Hvis ikke noe annet fungerer setter de deg på drypp, og det er dette som kan være litt mer slitsomt enn om riene kommer naturlig. Når de kommer naturlig produserer kroppen endorfiner i takt med at riene blir mer intense, mens med drypp blir det liksom veldig intenst fort.... Kroppen rekker ikke å følge med:)

Dette er iallefall hva jeg har blitt fortalt av JM. Har jo ikke opplevd "naturlige" rier, så har ikke noe å sammenligne med :)

Skrevet

Jeg skal føde på Kongsvinger, og er veldig fornøyd med personalet der. Rolige, hensynsfulle og veldig inkluderende ovenfor far. Personalet til og med legene tar seg god tid til å forklare.

Jeg fikk beskjed om at de tar vannet og setter meg på drypp om jeg har åpning på tirsdag...ellers så får jeg hormongele...

Tenk at dette er sist helga som barnløs...ganske sprøtt!

Skrevet

Masse lykke til Veronica. Snart har du den vesle tulla di i armene dine!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...