Gå til innhold

Må gå den tunge veien til banken.... :( (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er et rotehodet, jeg innrømmer det. Og har sef klart å rote til økonomien under bruddet med typen. Så nå må jeg krype til korset og ringe banken. Tok opp et forbrukslån der etter bruddet for å betale noe gjeld til typen + kjøpe litt ting jeg trengte. Dama var veldig grei og spurte om jeg var sikker på at summen jeg ville ha var nok. Og skråsikre meg forkynte at det var plenty. Jeg ville også betale mer i avdrag enn jeg trengte, for å bli kvitt det. Så måtte jeg noen mnd senere be om utsettelse 1 mnd + mindre avdrag, for det gikk ikke. Det var før jul.

Og nå må jeg be om mer penger :( Har reknet på det og funne ut at denne lønna skal dekke regninger for over 27 000 kr. Faen! (Unnskyld språket.)

Har ikke betalt barnehagen på 2 mnd, bilen har vært på verksted, strømregningen kom (sjokk!), tv'n røk, vaskemaskinen røk og nå er det årsavgift + forsikring. Og sef har jeg masse småregninger liggende.

Håper inderlig at banken sier ja. Har bare 60 000 i lån, og tener nok til en del mer. Men det blir 3. gang på 6 mnd at jeg må ha mer penger. Skal øke avdraget igjen da, for det har jeg råd til bare jeg blir kvitt alle desse regningene. De må jo se med blide øyne at jeg virkelig vil ordne opp i dette rotet. Bedre å ha 1 dyrt forbrukslån, enn inkasso tenker jeg da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du 60 tusen i forbrukslån i banken?

Jeg sleit endel etter skilsmissa og måtte også låne endel...men fikk ikke låne så mye i banken uten at jeg eier fast eiendom og uten kausjonist....så ble til at jeg søkte om lån hos sveafinans.no.....ikke svindyrt i forhold til andre som låner ut til langt over 20% rente...

Fortvilende når det blir slik....men det er nok ikke unormalt at man må låne i en slik situasjon.

60 tusen er jo ikke mye lån- dersom det er det eneste du har....ordner seg for snille jenter vet du :)

Skrevet

Er det eneste jeg har ja. Måtte kjøpe bilen, så det var stort sett det pengene gikk til. Håper inderlig banken hjelper meg nå, for dette er ikke bra. Liker ikke dette, men samtidig tenker jeg på at andre låner myyyye mer. Er jo ikke som om jeg skal til syden for pengene... Har over 20.000 inn i mnd, så dette er kun min egen feil.

Men nå skal jeg virkelig skjerpe meg!

Skrevet

Du som søkte til sveafinans, betalte/betaler du mye i måneden på det?

Jeg er nødt til å ta opp lån for å få ett tannimplantat men får ikke i banken da jeg ikke har eiendom eller kausjonist, men har ikke råd til å betale dyredommer i avdrag i måneden heller:S

Skrevet

Jeg føler med deg HI, det er en liten ond sirkel det der. Forhåpentligvis ordner alt seg, men det er ikke noe kult å ringe banken og fortelle "hva man har gjort".

Skrevet

Ang Sveafinans.....

Her kommer det helt ann på hvor mye du låner og hvilken nedbetalingstid du ønsker.....

Gå på lånekalkulatoren på sidene deres.

Pr i dag har jeg igjen 37 000.- der og betaler 2600.- i mnd...men det er for at jeg ønsker bli kvitt det så fort som mulig.

Skrevet

må man ha jobb for å få lån der ??

Skrevet

Kjedelig situasjon...har vært der selv... Og jeg kan forsikre deg om at det er lys i tunellen så lenge du har viljen til å ordne opp:-)

Men hvorfor har du forbrukslån dersom åengene "stort sett" gikk til bil? Et billån er som regel mye rimeligere enn et forbrukslån...

Skrevet

Ang Svea finans så har jeg et forbrukslån på 92000, Skal betale 1300 i mnd over 10 år.

Anbefaler det ikke! Er et svindyrt lån som jeg skal infri nå.

Prøv heller å lån av familie eller venner hvis det kniper.

Skrevet

Problemet var at det var pant på bilen i en annen bank, og den banken nektet å overføre panten til min bank (selv om min bank prøvde veldig å overtale dem). Og bilen er for gammel til ny pant, og dermed ingen billån.... Hadde den andre banken gått med på å overføre panten, hadde jeg fått billån. Drit og!!

Men jeg betaler allerede mer i mnd enn jeg skulle, og kommer til å øke avdragene litt mer om jeg får låne litt ekstra. Er jo ikke noe problem der, bare at jeg ikke har det jeg trenger denne mnd.

Å som jeg hater desse første mnd i året!!!! Har jo aldri penger da jo. :(

Skrevet

Dette er ikke stygt ment altså, men prøv å sett av noen kr iløpet av året, hver måned, slik at når de blakke månedene etter jul kommer har du noen kroner i bakhånd så du slipper å komme i den situasjonen.

Jeg sier ikke det er lett å få til, for det er det ikke, men det er verdt det i det lange løp. Jeg pleier selv å gjøre det slik at jeg klarer meg de månedene.

Skrevet

Det gjør jeg egentlig. Har alltid vært nøyen på det, men hadde et brudd med en samboer i høst som jeg ikke var forberedt på kan du si. Og da ble alt bare rot for meg. :( Jeg vet at om jeg får hjelp med desse regningene, så kommer jeg til å klare meg utmerket etterpå. Noe av det er slikt som kom i forbindelse med bruddet, og det har forskøvet hele økonomien min. Og når da alle desse store regningene kom denne mnd, går det ikke lenger.

Skrevet

Men du HI, du kan kanskje få ett lån hos sosialen, langt billigere enn andre lån, absolutt verdt å prøve å søke:)

Skrevet

Siden jeg er i full jobb, får jeg nok ikke låne hos sosialen her i alle fall. Men rådgiveren min i banken er veldig grei, så jeg spør henne først. Må bare få samlet opp nok mot til mandag bare. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...