Gå til innhold

Fikk ut ca 100 ml

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pumpet meg isted bare for å se hvor mye melk jeg har , og hvor mye hun drikker.

Hun er 3,5 mnd . Fikk jo da ut ca 100 ml på begge. Noen som vet om det er passelig for en på 3,5 mnd. Hun er ikke kraftig, en slank jente

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke alle som får ut så mye når de pumper. Det kan godt hende at jenta di drikker mye mer, siden hun tømmer brystet bedre enn en pumpe kan klare. Hvis hun har bra vektoppgang så er det nok akkurat passelig:)

Skrevet

rart ,hun drakk bare 50ml. Syns det var veldig lite jeg.

Skrevet

Jenta mi er 3 uker, og jeg pumper 120 ml pr bryst. Når hun får flaske drikker hun alt. Men det kan jo være fordi hun er så lita da..

Skrevet

Jenta mi drikker som regel rundt 100 ml per gang noen ganger mer. Hun er også 3,5 mnd. Veide 4,9 kg og er 59 cm på 3 mnd kontrollen.

Skrevet

jeg sliter veldig med å få noe mer enn ca 50-60:( hvordan skal jeg få pumpet meg til frihet da???

hun er bare litt over 2uker da, men blir det mer etterhvert?? går det an å fylle opp en hel kopp om gangen eller pumper man ut i porsjoner?

Skrevet

Det øker etterhvert, hvis du pumper ofte vil mengden øke og så vil babyen din ha såkalte økedager hvor h*n spiser ofte for å øke mengden selv. Du kan pumpe i ett beger og feks fryse det og helle på nypumpet melk etterhvert.

Skrevet

Det å pumpe seg for å se hvor mye melk man har er ingen god pekepinn på hvor mye barnet faktisk får i seg ved et måltid! Da ville i så fall datteren min vært kraftig underernært, siden jeg som regel ikke får ut mer enn 50-60 ml i slengen :-D

Du skal imidlertid ha kred for at du klarte å få ut så mye som 100 ml på en pumping! Way to go!

Jeg har for øvrig ei lita ei på 3.5 måned selv og de gangene jeg har gitt henne morsmelk på flaske har hun vært fornøyd med 120-150 ml.

Skrevet

Stod i det siste BAM-bladet (eller var det en annen plass jeg leste det?) at det er dumt å pumpe seg for å sjekke hvor mye babyen drikker. Babyen får ut mye, mye mer enn det du klarer å pumpe. Jeg har faktisk klart å pumpe 100 ml på en pupp, og enda kunnet sprute ut melk. Men jeg har litt for mye melk for tiden. Tror ikke du skal bekymre deg nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...