Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Har nesten ikke kjent spark på 1 mnd. da mener jeg SPARK! Kjenner litt liv av og til, men det er mer som bobling. Er det normalt?
Gjest Lite nurk i magen :) Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 All bevegelse er god bevegelse sier de.. Men om du er bekymret så synes jeg du skal ringe jordmor eller føden, så får du en ekstra sjekk. Bedre med en gang for mye en en gang for lite.
Hvitkløver2020 Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 Ta å hør med jordmor du!!! Når du er så langt på vei skal man kunne kjenne tydelige spark og at babyen velver seg i magen.... kan jo ringe føden=) Skader ikke å spørre!!!
trøtt-ja Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Spis eller drikk noe veldig sukkerholdig - da kan du kjenne etter om du da ikke kjenner noe særlig..ville jeg ringt føden...de tar deg inn med en gang for å måle bevegelsene..jeg vanket der med 1. mann - hadde veldig rolig barn i magen...var mye engstelig.. Bedre å være føre var fikk jeg beskjed om fra føden...de er bare søte
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #5 Skrevet 29. februar 2008 Ringte istad bare for å høre om det var normalt, men de bad meg komme. bare føler meg så utrolig dum!! Sa at jeg kjenner noe, men ikke så ofte og ingen spark. Har hatt tre ul før og en sånn der du har belte på magen for å høre hjertelyden. Kjenner litt ristinger og boblinger, men det er sjeldent.
trøtt-ja Skrevet 29. februar 2008 #6 Skrevet 29. februar 2008 Syns ikke du skal føle deg dum jeg...det er det eneste tegnet på at vi veit at bebisen har det bra...at det sparker som jeg skrev, så vanket jeg der selv - så jeg føler med deg... Jeg måtte sitte med et belte + en sånn knapp jeg hadde i hånden som jeg skulle trykke på hver gang jeg kjente bevegelse. Før de satte på beltet måtte jeg drikke en super sterk saft, nesten ublandet - for å få masse sukker... Da ble det action Men som sagt - bedre føre var enn etter snar Det er jo bebin din det er snakk om..
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #7 Skrevet 29. februar 2008 Takk, hjalp det her! Da får jeg dra opp. Måtte også trykke på sånn knapp sist, og jm hørte spark jeg ikke kjente. Sliter veldig psykisk pga brudd med bf og sånn for tiden, så er så redd det skal gå utover babyen. Og blir vel litt ekstra på vakt siden jeg ikke kjenner så mye liv da heller. De virker veldig koselige der ihvertfall. Den positive tingen er at jeg ikke har vært på det sykehuset før. Flyttet pga bruddet. Så selv om de leser i papirene mine at jeg har vært innom før, så kjenenr de meg ikke igjen!
Bobine Skrevet 29. februar 2008 #8 Skrevet 29. februar 2008 Ikke føl deg dum :-) Det er lov å bli bekymra, og det er bare fint at de vil sjekke det opp. Hvis det er noen trøst, så var min mage ganske rolig den siste uka før forrige kontroll som var på mandag. I den perioden var bvegelsene mye mindre enn de har vært før (ikke noe magehopping som jeg har hatt mye av før), men av og til kunne jeg se at det var liv utenpå magen uten å kjenne det, så da tenkte jeg det var fint. Fikk bekreftet at ungen har det fint på kontrollen :-) (selv om jordmor forsikra seg en ekstra gang om at jeg tok kontakt hvis jeg mente at det var lite liv) Jeg har 7 uker igjen, så da skulle det bli omtrent på samme ukenr vi har/hadde rolige mager. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #9 Skrevet 29. februar 2008 kje føle deg dum nei...eg ha vore inne til ul en gang og sann registrering en gang pga lite liv...men har visst litt med korleis dei ligg osv. Men kjenne følelsen din ja..men er bare tull av oss å føle det slik. klart vi bli urolige.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #10 Skrevet 29. februar 2008 Da var vi tilbake igjen. babyen hadde det helt fint. De målte hjertet i 30 min, urin og blodtrykket var fint og så kom legen. Han var ikke særlig bra... Kunne jobben sin, men var ikke så flink til å ta det rolig. Skulle ta en ul, "der er barnet, vannet,nok med vann ja, godt tegn, nå sparker han, kjenner du sparket?" "hmmm... nei" *dytt-*dytt* "Der sparker han, kjente du det?" "hmm... nei" "neivel, men han gjør det..." Og det var igrunn det... Vet jeg ikke skulle på ul for "kos", men det varte liksom i 20 sek, rakk så vidt å se noe som kunne være en ...fot? Stakkars jm prøvde å unnskylde han uten at han skulle forstå det, sa at selv om det ikke var noe galt nå, så måtte jeg ikke være i tvil om å ringe tilbake hvis jeg lurte på noe! Søt hun var! Men alt var bra ihvertfall, så det er jo veldig godt å vite!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå