Gå til innhold

VIL dele dette med dere... (ang søvn=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

snupp har hatt søvnprobloblem fra dag 1! og jeg har vært OVERBEVIST om at det har vært noe som har plaget han... har ikke fått gehør hverken tillege eller HS. De mente jeg bare skulle la han gråte! Han var nede i 8 timers søvn helt fram til for 3 dager siden! (han er snart 5 mnd)

Dro til en naturterapaut og han fant ut at ahn hadde låsning i ryggen. Han fikk løsnet den opp, og vi har en NY UNGE! Han har alltid vært blid og fornøyd, men ikke sovet... har vært oppe med han 2-3 ganger i timen!

Men de siste 3 dagene: har jeg lagt han 19 og han har sovet til 0730!!!!! (selvsagt fått pupp og våknet noen ganger og sånn,men IKKE halvparten så ille som det har vært)

I dag våknet jeg og var for en gang skyld UTHVILT! Må også nevne at han har sovet 2 lurer på 1-2 timer noe han ALDRI har gjort før (kun 5-10 min)...

Ville bare skrive dette for vet det også er andre som plages med babyer som ikke vil sove... STOL PÅ DERE SELV OG MAGEFØLELSEN! Og finn først ut om det er noe som plager babyen før dere gjør noe drastisk som skrikekurer e.l. (jeg er helt imot da)

Lykke til=) hilsen en OPPLAGT (",)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig bra at du fant ut av problemet, men synd at du ikke ble hørt om lege eller helsestasjonen. Man kjenner faktisk sitt eget barn best!

Skrevet

For en lettelse for både dere foreldre og gutten!

Jeg har en gutt på 4mnd med låsning i de øverste nakkevirklene, går til behandling for det nå, men på helsestasjonen mente de det bare var favorittside og muskulært.

Han skal til kiropraktor på mandag - er spent på om han etter hvert vil sove mer pr. døgn. Søvnen hans går i og for seg bra nå, han sover 11-12 timer pr. døgn inklusive alle lurer, men jeg kunne ønske han sov litt mer. Har inntrykk av at "alle" i barselgruppa har barn som sover 14-15 timer i døgnet og noen av de trenger ikke amme om natta en gang.

Skrevet

Så bra at du stolte på deg selv og fant ut av dette!!

Skrevet

liten kuling:

ja det er en stor lettelse:) greit nok at vi manglet søvn, men jeg syntes så synd i han som tydelig plagdes med noe både når han skulle sove og ligge på gulvet... han hadde også en favorittside...

i min barsel gruppe ( 7 stk) så sov ALLE over 15 timer i døgnet... og enkelte klagde faktisk... !!

Hun ene hadde ei datter som sov fra 19-0930! med kun 2 matinger!

vel vel... jeg er iallefall kjempe fornøyd... og gla for at vi har unne ut av dette... :)

men samtidig litt irritert på HS og legen... at de ikke gjorde mer liksom... kunne jp funne ut av dette før, siden han mente dette var en følge av fødselen...

Skrevet

Er så enig i at det er viktig å stole på magefølelsen, og noen ganger kan man lure på hvordan de har klart å bli lege når de tydelig overser faktiske skader/problemer som ungene har.

Selv måtte jeg mase på legen i nesten 4 år før det endelig ble tatt allergiprøver av sønnen min. Han har melkeallergi og alltid sovet urolig/kolikk, etc etc. Det var en ny verden når han endelig fikk melkefri kost og nå etterhvert har han også fått allergimedisin. Mye mindre syk og generelt mye bedre form på gutten. : ) Klok av skade kommer jeg til å søke hjelp andre steder enn fastlegen hvis det blir noe styr med nestemann...

Skrevet

ja det er som du sier alenemoder... En kan av og til begynne å lure...

Jeg kommer nok til å være enda mer knall hard fremover, men er liksom ikke så lett når en er førstegangs...

Har nesten litt dårlig samvittighet for at ikke noe har blitt gjort før, men når man går til fagfolk så hører man jo gjerne på de rådene som de kommer med!

I dag har han sovet: 2 timer (1 lur)

1,5 time (lur nr 2)

og 1 time og 15 min (=)

trenger jeg å si mer=)?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...