Emmasmamma Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Hei! Jeg er en allmennlærerstudent på tredje året som sliter litt nå.... Jeg driver å skriver en oppgave om skriftspråkutvikling i begynnerperspektiv. Oppgaven skal være på 5 sider. Så i utgangspunktet er dette en veldig overkommelig oppgave:-) Men jeg sliter vannvittig med motivasjon nå, kommer ikke gang....har lånt noen bøker, blant annet en som er skrevet av Trageton, og en som er skrevet av Hilde Traavik. Noen lærere (helst på småskolen da) som har lyst til å inspirere meg litt? Fortell om noe dere brenner for innenfor dette temaet...? På forhånd tusen takk!! Klem fra Sarah
brooklyn Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Nå er jeg bare en skarve med-lærerstudent, men vi hadde et kjempeinteressant tema i GLSM før jul, om dette med skriving på småtrinnet, om sekretærer og pc-bruk og "hemmelig skrift", slike ting om små elever gjerne kan inspireres av. Arne Trageton sine bøker er gode, ellers står det masse i glsm-bøkene, om du har dem. (sikkert ikke mye til hjelp, men dog. Lykke til!
skorpionfruen Skrevet 29. februar 2008 #5 Skrevet 29. februar 2008 Allmennlærerstudent jeg også, kan jo prøve å inspirere deg jeg. Nå tenker jeg bare å slenger ut, så kan vi jo diskutere litt Trageton er egentlig ganske morsomt. Men når det gjelder skriftspråkutviklng er lesefokus er utrolig flott metode. Stasjoner hvor man satser på overlæring, og i begynneropplæringen dekker jo dette på læringsstiler og læringsstrategier. Kan jo skrive om metoder. LTG metoden feks. I skriftspråkutvikling kan jo snakke om motivasjon, hva interesserer barnet? Tilpasset undervisning kansje? Tja jaggu ikke lett sånn tatt ut av det blå. Stikkord - stavelser - lydrette ord - setninger - første lyd - diftonger - syntetisk metode - analytisk metode noen tips eller bare forvirrende?? )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå