Gå til innhold

Hva med strekkmerker??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer ang dette?

 

Jeg bruker den cocoa butter fra body shop og er gravid og venter mitt tredje barn. Jeg smurte meg med denne kremen i de to forrige svangerskapene, og jeg har veldig minimalt med strekkmerker. Ingenting på magen. (og den var veldig stor!!). Litt på lårene. De vida seg jo gansge så godt ut da:(.. Men sånn er det jo..

 

Jeg smørte også brystene mine mens jeg gikk gravid, og var nesten ikke sår da jeg ammet. Selv om jeg lakk så jeg alti gikk med våte flekker..

 

Har det bare vært tilfeldig med meg? Eller er det andre med like erfaringen med gode kremer??? Jeg er 7 uker på vei, og smører meg allerede igjen, hver kveld og etter dusjing..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Strekkmerker kommer fra underhuden - ikke overhuden. Og kremer trekker seg aldri mer inn enn til overhuden.. Så kremer skal ikke ha noe å si for strekkmerker. Jeg har absolutt ingen strekkmerker og er nå i uke 34 med 2. mann. Jeg smurte ikke magen verken forrige gang eller nå.. Er nok heller genetisk. Noen har anlegg for strekkmerker, andre ikke..

Skrevet

Enig med Gemini77 !

Det er genetisk som regel, foruten om enn går raskt opp i vekt der underhuden ikke rekker å følge med "utvidelsen" så sprekker den..

Men greit å holde huden myk uansett, en frisk hud "jobber" bedre enn en tørr sprukken en. :)

 

 

Skrevet

Jeg har ingen strekkmerker på lårene eller den store magen (34/35 uke). Men fikk strekkmerker ganske tidlig på brystene, etter at de sprengvokste! opp et par størrelser. Kjekt med store pupper men huff de så jo ikke ut, røde striper.. Jeg kjøpte en strekkmerkekrem fra clarins (godkjent for gravide) som skal dempe rødfargen. Jeg vet ikke 100% om det var den som hjalp, men de røde stripene er ihvertfall borte. Så nå jeg er veldig fornøyd :-) Bruker den også på resten av kroppen for jeg merker at den myker opp og roer ned huden. Moren min har strekkmerker, så vi får nå se om jeg klarer å unngå dem.

Skrevet

Ja det er nok bare tilfeldig da:) Men jeg kommer nok til å fortsette å smøre meg. Er god lukt og så blir iallefall ikkje huden tørr og sår.. Så det skader jo ikke..

Skrevet

Venninna mi er hudlege og hun sier at "det skader jo ikke å prøve å hjelpe huda"!

 

Er en disponert for strekkmerker så kommer de, men de vil nok bli verre på en tørr og usmurt mage enn på en som blir smørt jevnt med en feit krem hele svangerskapet.

 

Jeg har brukt olje og krem fra Mama Mio - superfornøyd!

Ingen merker her enda (på overtid nå...) men så fikk ikke min mor så mange merker heller, så jeg er nok litt mindre disponert enn endel andre.

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...