Gå til innhold

Merker man helt klart når det er SA???

Anbefalte innlegg

Skrevet

til dere som har hatt SA er dette spørsmålet ganske relatert til dere:)Jeg blødde bittelitt i over i går(PÅ kvelden)Og bitte litt i går morres...men absolutt ikke en mensen som etter allt jeg forstår,SKAL forekomme vis jeg får en SA??Blør vel ikke så lite som meg da eller???var på Ul i går og da er jeg 6 uker på vei men dem hørte ikke noe hjertelyd for det er for tidli.skal tilbake neste uke..er bare så bekymret for at jeg mister!!!!;(Gir meg ikke vettu.

PS:Dere som kun tror,og ikke har noe erfaring om dette trenger ikke engarsjere seg allt for mye:)Blir bare extra for meg å tenke på hva alle TROR:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!

Jeg har aldri hatt SA, men jeg blødde et par ganger i mitt forrige svangerskap, og fikk en sunn flott gutt. Hvis du ikke har smerter i tillegg kan du puste ut foreløpig.

Jeg blødde for et par dager siden også- ikke mye men litt. Er 5+6 idag. Det er vanlig å blø litt uten at dette får noe mer konsekvenser :)

Ønsker deg lykke til i allefall :)

Skrevet

hei. i uke 5 blødde jeg mye, i 3 dager i strekk og hadde skikkelig med smerter. jeg orket ikke dra til legen, for klarte bare å ligge helt stille. så når smertene var over, dro jeg til lege. de fant ut at det ikke var en SA, men at det kom av noe annet (blodannsamling i livmor som tømte seg).

Selvom man blør behøver ikke det bety en SA. Det sa legen til meg. jeg blødde litt i uke 14, og da var det morkaka. legen sa det er store sjangser at det blør litt når morkaka utvikler seg. jeg er fortsatt gravid, og ingen SA skjedd selvom jeg har blødd:)

skjønner hvordan du har det, blir jo livredd når man blør. krysser alle fingre for deg, og tviler på at du mister:) lykke til;)

Skrevet

ja, hvis du har SA er det visst kvempe vondt. men du hadde jo ingen smerter, så ta det rolig, du hadde ikke sa:)

Skrevet

SA kan nok oppleves forskjellig, men jeg var ikke i tvil da det skjedde. Var ca 7 uker. Først forsvant kvalmen, dagen etter fikk jeg litt blødning, etter ennå et par dager økte blødningene, og jeg fikk veldig kraftige menssmerter. De varte et par dager, og plutselig forsvant smertene, og jeg skjønte at kroppen hadde støtt ut embryoet.

Håper dette ikke gir deg flere bekymringer.

Lykke til :-)

Skrevet

..smertene var så kraftige at det kjentes ut som å føde

Skrevet

Da jeg hadde sa i uke 6 blødde jeg som en vanlig menstruasjon. Startet med litt blod den ene dagen for å øke på neste. Hadde ikke smerter. På ultralyd tre dager etter jeg startet å blø så de en tom livmor.

I mitt nårværende svangerskap har jeg hatt småblødninger 5 ganger. Har vært på ul pga av dette tre ganger, men alt er normalt. Nå er jeg i uke 23 og alt er bra.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har hatt 2 sa og på begge har jeg blødd litt eller hatt brun utflod. Med meg kom ikke fosteret ut av egen hjelp (altså en MA)

Sånt kan skje dessverre.

Jeg anbefaler deg uansett å gå til en lege! Og er du virkelig bekymret så synes jeg du skal be om å få rekvisisjon til UL. Det hjelper deg å se hva som har skjedd! :)

Lykke til!

Skrevet

Har jo v'ært på UL i går,,som sagt..der så di ett foster og plommesekken:)Men ingen hjerterytme fordi det er for tidlig!!skal ut til uken!har blødd kun litt..den ene kvelden litt og i dag litt på morran..men det var kun på papiret!!rant ingenting..men ser ut som noen mener at man ikke trenger og blø noen ting nesten mens andre blør masse!! PS:Har hatt litt mensensmerter også

Skrevet

Uff da!!Ja viss du har blødd mye og ikke hatt noe SA Så får jeg håpe at jeg er like heldig:)TAKK for alle svar:)

Klem

Skrevet

ja ok, sorry. Var jeg som ikke leste helt ordentlig da:)

Ja, da har jeg ingen råd, men sist jeg mistet så hadde jeg fødselssmerter. Det gjorde sinnsykt vondt. Og det er ikke snakk om bare litt mens smerter da. Du merker det garantert Veldig vanlig å blø litt også vettu. Kanskje behøver ikke dette å være noe i det hele tatt. Men jeg forstår godt din bekymring. Da må du bare smøre deg med tålmodighet og vente til neste UL hvis det ikke skjer noen forandring..

Skrevet

OK:)Får prøvce på det:)Tusen takk...håper det er nprmalt..,.i dag blør jeg ingenting!!Har bare veldi menssmerter og vondt i den venstre lysken og i puppene..he he...men men...vi krysser fingrene vettu:) Klem klem

Skrevet

Hadde en utskraping i går- etter å ha blødd i tre uker- uken før SA følte jeg på meg at ting ikke var riktig og jeg hadde rød-/brunlig utflod-

det beste er å roe ned og ta en tur til legen- siden du har vært på UL så burde vel legen se om du hadde en mulig truende abort- da får du beskjed om å holde deg i ro.

dersom du har hatt sex eller anstrengt deg så kan det være slimhinnene.

det er ikke godt eller sunt å gå rundt med bekymringene så jeg ville tatt en tur til legen om jeg var deg.

du må bare sende en pm om det skulle være noe

krysser fingrene for dere;O)

Skrevet

Veldig lang, så du kan velge om du gidder lese dette!

Jeg har pplevd to SA, og en MA til nå i mitt liv(håper det var den siste:) )

SA: begynge med litt brun utflod dagen før, forsvant litt men kom tilbake på morgenen etter. Det økte på og på utover dagen. Hadde vondt i ryggen og mens smerter. Jeg kjente det kom ut en klump og da så jeg "fosteret". Det var ikke til å ta feil av du ser hva det er. Det forsatte å blø etter klumpen. Akkurat som en vanlig mens. Litt seinere på kvelden kom det enda en klump,like stor som den første.Blødde kraftig i mer enn 12 dager!

MA: dette var en ekkel opplevelse. Fikk litt brunt utflod, hadde ikke vondt i ryggen, bare bitte litt stikke smerter i siden. Legen mente det var en sa. Det stoppet og gikk to dager så fikk jeg litt brunt igjen.Stoppt, og det gikk tre nye dager uten noe før det igjen om litt brunt.Begynte å tro at dette kanskje endte godt. Men tok skammelig feil.

Fikk tidlig ul. Og var 6+4. Der så de fostersekken og fosteret, men ikke et dunkende hjerte. Hun mente at jeg kanskje var litt korte på vei. Hun ville ha meg på ny ul.

Tre uker senere: Ny ul, ikke dunkende hjerte da heller og ikke vokst noe på tre uker. Det var dødt! Måtte ha utskrapning.

Denne dangen kom det ikke ut av seg selv. Vet ikke hva grunnen for det er men, hadde ikke ferskt blod, eller vondt. Men det er min historie, og trenger ikke være sånn for deg! Må bare få med at jeg ikke hadde ømme bryster!!

Når jeg leser igjennom dette høres jeg veldig kald ut, men dere skal tro meg at jeg har grenet mine modige og redde tårer!!!

Håper du slipper dette og at på ny ul så får du se et dunkende hjerte!!!! Håper du ikke blir sur for min historie, men er godt å forberede seg på alt!! Masse lykke til!!!Krysser hender og alt som er. Vil gjerne høre hvordan det går.

Skrevet

Hehe.. glemte egentlig å svare på spørsmålet ditt!

Merker an helt klart når det er SA?

Mitt svar: JEG merket helt klart når jeg hadde en SA !!

MEN kan ikke si det samme om MA en!!

sikker forskjellig fra person til person. Men skulle du ha vært utsatt for en SA så hadde du merket det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...