Gå til innhold

astma og spedbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er redd min lillegutt har utviklet astma. Er det noen foreldre her med erfaring? Min lille gutt er kortpustet, har konstant småfeber og vi har fått påvist høy konsentrasjon av muggsoppsporer i alle rom i det nykjøpte huset vårt. Hva er symptomer, behandling osv osv. har ikke noesomhelst erfaring med dette

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppsøk lege og fortell om dine bekymringer. Dette er alvorlig. Og kom dere ut av huset mens dere utbedrer skadene på huset.

Skrevet

Selvf har jeg oppsøkt lege og vi skal på utredning på sykehuset. Jeg er også fullstendig klar over at det er alvorlig og at vi ikke kan bo her. Fikk først svar på prøver fra huset i dag. Det jeg vil vite er om noen har barn med astma som kan dele sine erfaringer

Skrevet

Har to barn, en på drøye 3 år og en gutt på snart 1 år. Ho på 3 år har astma, men er ikke så hardt rammet. Ho er mye forkjøla, spesielt om vinteren og har langvarig og stygg hoste.Hoster en del om natta og ved anstrengelser. Får astmamedisiner i perioder.

Gutten på snart 1 år har hatt langvarig og stygg hoste flere ganger siden han var 4 uker. Enkelte ganger plages han med pusten om natten og slimer en del. Han får puste, men blir veldig tett og vi må ta han opp. Vi venter på utredning ifht astma. I mellomtiden har han begynt med astmamedisiner og dette hjelper. Han er mindre plaget, men kan bli tett og få stygg hoste ved forkjølelse.

Han har aldri hatt feber ved disse periodene med hoste.

Har vært hos legen mange ganger for dette og endelig blitt henvist videre. Det er stor sjanse for at de vokser dette av seg.

Begge våre barn får ventoline og flutide inhalasjoner med kolbe. De står fast på flutide som er forebyggende og langtidsvirkede. Ventoline er hurtigvirkende og denne gir vi i tillegg når de er forkjølet.

Må legge til at vi har noen familiemedl med astma i familien. I tillegg er vi foreldre allergiske.

Vet ikke hvordan det er med slik muggsoppsporer, annet enn at det ikke er positivt. Har ingen erfaring med dette. Men det må vel gå ann på en eller annen måte og få bukt med det.

Ellers råder jeg dere til å fortelle historien og din bekymring til legen.

Det kan hjelpe og heve hodeenden på senga og lufte godt ut på soverommet før han legger seg, hvis han virker tett. Man får kjøpt smarte sengeklosser til sengen bla på Barnas Hus, 6 stk for 149 kroner. En investering syns vi.

Håper dere finner ut av det og gutten blir bedre.

Masse lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...