mayaya Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Kjøpte Reimalue i går, vårmodellen, til 149 kroner. Synes ikke det er dyrt, jeg. Klart dressene ikke er rimelige, men jeg har sett minst 4-5 andre merker i samme pribklasse. Og man får jo ofte (ikke alltid) hva man betaler for...
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Det kommer jo an på hva du sammenlikner med, da. Men det svei litt da jeg kjøpte dress til eldstejenta i fjor, dressene koster litt mer enn tusenlappen når du må litt opp i størrelse... Men det er jo verdt pengene.
Carnivale Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 Dressene er dyre syns jeg. 100-1400,- for en vinterdress er ganske stivt.
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Betalte 899 for reima dressen og 699 for name it, så synes i grunn at vinterdresser generelt er dyrt reima er ikke mye dyrere enn andre merker. Når man kommer opp i 2-3000 DA begynner det å bli for dyrt,, hvertfall for min lommebok.
Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 29. februar 2008 #5 Skrevet 29. februar 2008 Jeg synes ikke det. Kjøper ofte Reima, og tenker ikke på prisen. Og nei, jeg har ikke overflod av penger...
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #6 Skrevet 29. februar 2008 Jeg synes ikke Reima er så dyrt jeg. Har egentlig aldri forstått alt pratet om det. Jeg betalte 1300 kr for dress, votter, lue og has til junior i høst. Synes det er helt grei pris for vinterklær som fungerer så bra
ღDidrikmamsenღ Skrevet 29. februar 2008 #7 Skrevet 29. februar 2008 Seriøst mayaya! Kjeder du deg så ille at du må sette i gang en reima diskusjon?? hehe
*ale* Skrevet 29. februar 2008 #8 Skrevet 29. februar 2008 Ikke så dyrt kanskje. Problemet mitt har jo da vært at jeg aldri har funnet det merket i de butikkene jeg bruker.. Men nå har jeg jo funnet ut av det:) Og begge ligger utenfor shoppingallfarvei for meg, så blir neppe noe Reima her i huset med det første:)
Gjest Jawhol Skrevet 29. februar 2008 #9 Skrevet 29. februar 2008 Synes reima er kjempetopp jeg, men aldri i verden om jeg kjøper det for full pris, fordi jeg syns at både HH og Skogstad er like bra og det er ikke langt fra halve prisen av Reima.Pluss at Obs kjører mye kampanjer på HellyHansen. Så for HH vår/høstdressen jeg kjøpte i fjor betalte jeg 199 kr, 4 åringen har hverken vært bløt eller kald, den har blitt brukt ned mot et par minus med 2 lag ull under. Men det er helt klart flere merker som ligger på Reima pris så det er ikke den dyreste dressen det nei:)
mayaya Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 29. februar 2008 jøss, *ale*, hvor bor du da? Synes jeg ser Reima overalt, jeg :-p
mayaya Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 29. februar 2008 Ja, kombinert med at jeg seriøst lurer
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 29. februar 2008 #12 Skrevet 29. februar 2008 Dæven det var dyrt!! Jeg betalt 199 kr for dressen til småen her og er strålende fornøyd! Det er ikke noe fancy eller kjent merke, men den fungerer perfekt. Den er varm, vindtett, vanntett, har reflekser, strikk under skoa og avtagbar hette..... Ikke snakk om at jeg bruker 1000 kr på en dress som han kan buke en vinter bare! Han har brukt den hele vinteren og det kan man knapt se. Han får ordentlige sko med gode såler pga riktig utvilking av føttene osv, og han har alltid ull innerst, og gode luer, votter og hals....
mayaya Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #13 Skrevet 29. februar 2008 Synes ikke 1000 er mye for et plagg som brukes hver dag, jeg. Tenk på bruksverdien der da, fx i forhold til penklær. De er jo dyre og brukes nesten aldri!
*ale* Skrevet 29. februar 2008 #14 Skrevet 29. februar 2008 Bodø.. Og i følge nye opplysninger på DIB så selger de Reima på en barneutstyrsbutikk i byen som er sviiiiindyr, ergo: jeg handler aldri der, og på en sport og fritidsbutikk jeg haller aldri går inn i... hehe
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #15 Skrevet 29. februar 2008 Nei det er ikke dyrt, med tanke på at han bruker dressen ute hver dag i flere timer. Kommer aldri til å kjøpe noen andre dresser enn Reima (Troll). Ulrik skal også få Reima dress når han er 1 år.
nickoline og supermann Skrevet 29. februar 2008 #16 Skrevet 29. februar 2008 kjøper dresser på salg jeg, men hadde kjøpt til full pris hvis ikke det var mulig. har også kjøpt kivat lue på halv pris for neste sessong. synes ikke det er dyrt, men mye penger er det jo!
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #17 Skrevet 29. februar 2008 Ordinær pris ligger på 900,- pluss/minus for de minste dressene og 13-1400,- for de større. JEG synes dressene er verdt det. Mannen derimot har ikke peiling og surmuler hver høst/vår det er på tide med nye dresser til barna (vi har en av hver, så arving er ikke akutelt). Ikke at jeg skjønner hvorfor, en Reimadress hver sjette måned setter oss ikke på gata eller gjør at vi må leve på suppe resten av måneden. Jeg har prøvd H&M-dresser, Lindex og Reflex, men synes ikke de var noe. Tunge, klumpete, ble gjennomvåte i snø etc. Så da jeg nokså motvillig kjøpte Reima første gangen (hadde ikke noe valg, eldste hadde vokst ut av dressen sin og det var utsolgt alle veier for andre dresser) så skjønte jeg hypen.
mayaya Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #18 Skrevet 29. februar 2008 Nei, det var akkurat det jeg tenkte.. Om man deler det opp i brukstid, deler pris på tid, så er det sannelig mye annet tøy som blir myye dyrere!
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #19 Skrevet 29. februar 2008 Et artig regnestykke er f.eks: Jeg kjøpte 1 dress på salg og kostet 450 kr. 2 av jentene har brukt dressen. Den er like fin som ny, og på finn.no kan jeg selge den til 300 kr når høsten kommer. Da har altså dressen kostet meg 150 kr, dvs 75 kr i året. Får vel knapt 1 pakke røyk for den svimlende summen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå