Scorpiogi Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 hehe, ja jeg har sett på rachel ray i dag spørsmålet er altså om man kan spise blåmuggost, hvis den har vært kokt i f.eks saus!!?? Fikk virkelig lyst på buffalo-burgere med blåmuggost.... )
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Spis i vei, varmebehandling kverker bakteriene som kan vaere skumle. Du kan til og med spise den uten at den er varmebehandlet hvis du er sikker paa at den ikke har ligget lenge og ikke er laget av upastaurisert melk.
*ale* Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 Nei tror ikke det. Er pasteuriseringen som mangler på sånne oster tror jeg, og det holder ikke med koking mot Listeria... Trooor jeg da.....
*ale* Skrevet 29. februar 2008 #5 Skrevet 29. februar 2008 Hehe Hun høres mer sikker ut enn meg da... Men gå på matportalen.no å sjekk..
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #6 Skrevet 29. februar 2008 Det staar i hvertfall mer her http://matportalen.no/Emner/Gravide og her: http://www.norsklandbruk.no/oekonomi/slik-blir-du-kvitt-listeria-.aspx Jeg tolker det dithen at kokt saa er det helt trygt!
Scorpiogi Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. februar 2008 hehe, ok. bra vi ble enige. hvis jeg koker det i saus kan jeg bare spise. Tror jeg stoler på den! Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå