Bridy og lille øks med umbrako Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Jeg er helt tappet for energi og ligger bare på sofaen og sløver. Såv mye i natt og såv på dagen i går, men det er så kjedelig og være så trøtt hele tiden. Finnes det noe jeg kan kjøpe på apoteket? Skulle ønske jeg hadde energi til og trene og gjøre vanlige ting. I morgen har jeg en ganske krevende dag hvor jeg må være våken og sjerpet hele dagen. Men gravide skal vel ikke ta sånn koffein drinker som redbull og battery? Noen annet jeg kan drikke da?
pinki Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Dette hjelper deg kanskje litt.....anbefaling fra mattilsynet. Lykke til :-) Spørsmål: Jeg lurer på om lettprodukter kan være helseskadelig for fosteret. Kan gravide drikke for eksempel lettbrus? Svar: Ja, gravide kan drikke lettbrus. Alle tilsetningsstoffer som er godkjent er risikovurdert. En av de tingene som undersøkes i en risikovurdering er mulig fosterskade. Godkjente søtstoffer skal ikke ha effekt på fosteret. Vær imidlertid oppmerksom på Mattilsynets råd som gjelder koffeinholdige drikker. Gravide kan drikke: 1 liter cola, energidrikk eller annen koffeinholdig leskedrikk per dag eller 3-4 kopper te eller 1-2 kopper kaffe per dag
ChellBell - har født! Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 Jeg er også helt utslitt for tiden og i neste uke kommer det en arbeidsdag der jeg må være 120% skjerpet og våken så den dagen kommer jeg til å tenke mye kosthold. Forberede meg som om jeg skulle ha en stor treningsøkt: spise godt med karbohydrater før jobb: havregrynsgrøt med banan f.eks. Ha med meg nøtter, bananer, energibarer (Nutrilett bar er veldig bra) og mat som gir kroppen noe å jobbe med. Drikke vann er noe av det aller viktigste for at kroppen skal våkne litt og føle seg mer energisk. Energidrikker tror jeg du kan drikke. Men jeg hadde heller drukket sports-energidrikker i stedet for Battery ol.
lillebolla Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Når de skriver 1 liter energidrikk, tror jeg ikke de mener redbull og battery. Kanskje heller Aquarius og Gatorade og slikt (sportsdrikk). 1 liter av Battery/redbull e.l. tror jeg ikke noen har godt av. Men det er sikkert ikke så farlig om du tar én en gang i blant., men pass uansett på å drikke mye vann om dere drikker koffeinoldige drikker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå